Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

Spridare diesel

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

bosse 56

bosse 56

Nykomling

• Medlemmar
  • 2 inlägg
Finns det någon som kan hjälpa mig att få tag i en Nålläges-sensor till en Jeep -99. 3,1 liters. Till ett rimligt pris.

BiggerDigger

BiggerDigger

Forumberoende

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 433 inlägg
Denne kille kan allt om diesel. Jag lovar.

http://www.dieselmeken.se/
Föredetta Volvo Sugga, IH Scout och Wrangler ägare. Nu utan Jeep just nu. Men däremot en Mazda 4x4 b2500

Per Boström SpeedTech

Per Boström SpeedTech

Nykomling

• Medlemmar
  • 10 inlägg
Vad kostar denna givare och hur vet du att den är trasig ? Har själv problem med min nyinköpta GC 3.1TD den vill inte gå riktigt bra över 2000rpm

Jeep95

Jeep95

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 93 inlägg
  • Kön:Man
Jag hade fel på min spridare med sensor.
Det går att mäta om den är ok, resistansen ska vara ca 20 ohm vid 20C. På min gamla fanns ingen resistans, givaren var helt paj.

Nya givare kostar ca 6000:- :oops: hos Jeepåterförsäljare av reservdelar. En ny för halva priset kan beställas från Dan Persson Maskin i Skellefteå AB
Tel. 0910-91150
Sandfors 82, 934 94 KÅGE
De säljer även topplock till VM-dielslarna till bra pris, se annonser på blocket. Jag har bytt mina toppar pga spricka... Enligt uppgift är detta vanligt när motorn gått 12000-20000 mil :(

Jag köpte en spridare från en bilskrot, jag bad dem dock mäta resistansen innan de skickade sensorn så att jag skulle veta att den var Ok. Pris ca 500:-.

Jeep Cherokee 2.5TD -98
Old Man Emu 2.5" höjning
Mickey Thompson Classic II med 31" General Grabber AT2 x 8, en omgång dubbat
Bushwacker cut out flares
Snorkel
Webasto med GSM-start
Winchmax 13000 lbs

Cobra 19 DX IV EU, takmonterad

bosse 56

bosse 56

Nykomling

• Medlemmar
  • 2 inlägg

Vad kostar denna givare och hur vet du att den är trasig ? Har själv problem med min nyinköpta GC 3.1TD den vill inte gå riktigt bra över 2000rpm

Har varit hos El & Diesel i Aneby, Där fick man fram en fel kod på spridaren.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar