Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

byte av tändningslås

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

MIKKO

MIKKO

Nykomling

• Medlemmar
  • 3 inlägg
HEJ!

hade inbrott några dagar sedan och nu måste jag byta tändningslås tänkte bara kolla om det är någon som vet hur stor jobb det är. Har bara trafik försäkring så måste göra det nog själv.hur mycke brukar låset kosta. bilen är en gc -94 5.2 v8

John

John

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 1 221 inlägg
  • Intressen:Bilar, teknik och annat kul.
Det kostar 550 kr hos American Racing. Sid 12 i deras katalog. Det är inte svårt att byta.

http://www.americanracing.se/jeep5.pdf

/John
Kör Mercedes SLK 230K -99
Har haft GC och Cherokee.

CedricIII

CedricIII

Forumberoende

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 654 inlägg
  • Intressen:Bilar, Musik & Öl (och plinka på gurorna förstås). 32 år gammal, sambo och två barn (7+8år). Bor på en gård på landet med stall och hela kitet...!

Har sålt jeepen och kör numera en liten liten Miata. Hänger dock kvar här och försöker göra mig lite nyttig ibland.

John, du är inte lite nyttig du är mycket nyttig och kunnig, respect!
/ Fredric
Ps! Ska du inte köpa en liiiiiten Jeep iaf? Ds! :wink:

John

John

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 1 221 inlägg
Nej, jag ska nog ha en SLK nu till hösten :oops:
En silverfärgad, så att jag slipper tvätta den.

Jeep är roligt, men jag har fattat tycke för det här med att ha en förbrukning på under litern :P Dessutom är det beroendeframkallande att köra nercabbat (har provat med Wrangler och det är tyvärr inte samma känsla). Att köra om på insidan i rondeller är också kul och det går att köra så däcken skriker riktigt högt innan det släpper. I jeepar skriker föraren om man tar en rondell på samma sätt.

Miatan är rolig att köra, men miataforumet är inte lika kul, bilarna går nästan aldrig sönder så det är mest diskussioner om vilka fjädrar som är bäst om man vill köra fort. Det enda felet jag haft på miatan lagade sig själv, bra men lite fattigt... :roll:

/John

CedricIII

CedricIII

Forumberoende

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 654 inlägg
  • Intressen:Bilar, Musik & Öl (och plinka på gurorna förstås). 32 år gammal, sambo och två barn (7+8år). Bor på en gård på landet med stall och hela kitet...!
Förstår precis vad du menar och om jag inte hade behov av Jeeparna så skulle jag förmodligen också ha någonting som var billigare i drift och kanske blir det så såsmåningom, men för tillfället så passar bilarna mig ypperligt.

Om jag inte minns fel så köpte en släkting en SLK för något år sen, en cab - mest för att ha något att skryta med när han for till golfklubben, dessvärre så glömde han bort att kolla om golfbagen med klubborna i gick in i bagaget vilket det till hans stora förtret inte gjorde...

Trist med miataforumet, jag tror iaf att de flesta inklusive mig själv här på Jeepsweden.net uppskattar dina inlägg.
Förresten så börjar mina torkararmar på XJ:n bli lite sladdriga och fastna lite här och där på vindrutan, och du vet ju precis när-var-hur man byter bussningarna har jag läst! Finemang, bara att fixa!

Ha det bra John, höres!
/ Fredric

John

John

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 1 221 inlägg
Vill bara påpeka att jag inte spelar golf... 8)

/John

CedricIII

CedricIII

Forumberoende

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 654 inlägg
å jag drack massor öl igår... vojne vojne...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar