Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

en polare gjorde mig lite "nojjig" här om dagen

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Teljemo

Teljemo

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 66 inlägg
  • Kön:Man
  • Intressen:Hålla mig sysselasatt med det mesta!
Ja han sa lite sådär och menade på att det kan vara nåt känt fel på motorn jag har..
men så ville han inte prata klart den saten.. (facebook chatten)
ska ta en kaffe med han idag.. men tänkte höra här oxå..

är det nåt speciellt känt med min typ av motor.. som man borde kollat innan man köpte bilen?
4.0l rak 6a, bensin... grand cherokee 1999

den går bra o så men när jag skulle köra iväg en sväng ikväll så larmade den om låg nivå på kylar vattnet.. ahh
tänker ju topp packning nu... man vill ju inte ställa sig o byta de direkt.

ska hålla lite kolla på vatten nivån så den inte sjuker nu.. hoppas på att de bara var allmänt lågt för att förra ägaren inte fyllt på länge.. (positive thinking)
men de kanske e de som e felet på dessa motorer tänkte jag.. att packningen brukar gå vid nåt visst antal mil.. min har gjort 20 000...
Akta lacken...:-P

Jidetorp

Jidetorp

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 955 inlägg
  • Intressen:offroad, jakt, fiske
Inga kända fel på dom, i din årsmodell. Före -90 var det vissa problem med kylsystemet och grenröret.
I övrigt är det som vilken gammal stötstångsmotor som helst. Ingen camrem, så bara olja och filter bytes med jämna mellanrum så är det ingen fara.
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
Jeep Cherokee Limited 4,0 -92 "Greepen" Till salu.
http://jeepetorp.blogg.se
JCS #586

hpf

hpf

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 139 inlägg
Lite service då o då så är dom i stort sett outslitliga, är nog det omdöme man hör oftast om dom :)

Oscar 4x4

Oscar 4x4

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 222 inlägg
Har läst att det blev något fel med gjutningen av topparna till 4.0L runt årsmodell -00. Det som verkar hända är att topparna spricker och behöver bytas.
Edit: topparna har numret 0331 in gjutet i dem
/Oscar

°lllllll° YJ 4.2 -89 33" "The General"
°lllllll° TJ 4.0 -97 33" osv......

Teljemo

Teljemo

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 66 inlägg
  • Intressen:Hålla mig sysselasatt med det mesta!
snackade med han nu.. han menade inget utan ville bara göra mig lite orolig.. haha.. den lilla jäv**n..
Akta lacken...:-P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar