Ja det verkar onekligen svårt att få sålt en TJ i dagsläget. Tror Klenis har rätt,
funderar själv på om det är bättre att plocka isär hela bilen och sälja alla delar för sig? kanske mer värd som reservdelsbil trotts att den funkar helt perfekt??
Hahaha, så långt har jag inte tänkt.
Nu låter det som skryt, men jag tycker min mörkt metallicblå är en av de snyggaste TJ:na jag sett.
Gillar inte svarta och silverfärgade(som den gamla -05:an var).
Som jag skriver i annonsen så är (enligt min åsikt) Lilla Blå inte vulgomoddad utan jag tycker att jag endast förstärkt Wrangleridentiteten = fyllt upp hjulhusen och fått upp den några tum från marken så att den, som stock TJ, inte ser så mesig ut, men ändå inte utstrålar skogsmonster.
2" upp och 235/85-16" + rocksliders som skydd ifall) + swaybar quick diskonnects + lite blingbling i form av dubbla PIAA(för den som förstå vad det är och uppskattar dem) + en snygg men supereffektiv backlampa som pendang till dimbakljuset(jag är mycket för symetri) samt, sist men inte minst, bort med all plastskiten.
Så ser min önske-TJ ut, och så har jag format den.
Fortfarande körbar i upp till 155 km/t (GPS-fart) = fullt användbar för DD utan vibrationer eller andra ojud som min -05:a hade(höjd cirka 5" utan longarmskit).
Som lite grädde på moset så har den som -06:a Sunrider softtop = öppningbar i framkant(som på en 2CV). Visserligen endast användbart i lägre hastigheter(upp till 70 km/t enligt erfarenhet från 2CV).
Tycker jag.
Borta är Terrano II -99, G-Wagen -89, Shogun -00, Tribute -01, High Roof -87, TJ-05, Defender -04, TJ-06 & KJ -06.
Kvar finns 2CV -90, Samurai -98 & SVX -09.