Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

Jeep Wrangler Sahara TJ 4.0 automat 2006.

• Vänligen logga in för att kunna svara
18 svar till detta ämne

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
  • Kön:Man
  • Intressen:Min själs älskade # 1.
    Svart Labbetik född 2012-03-04
Uttagen i slutet på september 2006 hos Thitusson bil(numera Veho Bil) i Segeltorp, Stockholm.
Mörkt metallicblå.
5.500 mil (den servicen gjord på verkstad).
Greenlanningkörd några gånger i år av mig utan skönhetsmärken från skogens fasta föremål.
Påkostad uppemot 45.000:- i år av mig - arbetskostnad oräknad.

Den verklige spekulanten, som kan betala kontant, konsulterar www.bilpriser.se och visar därefter intresse genom ett seriöst bud via pm.

Varför den ev är till salu?
Jo därför att jag är spekulant på en annan 4x4 vars säljare inte tar Lilla Blå i byte utan endast säljer kontant.
Ombyte förnöjer! :)
Men - det är mycket bråttom.

Annars är det fritt fram att spekulera och gagga o t i tråden. :P
Borta är Terrano II -99, G-Wagen -89, Shogun -00, Tribute -01, High Roof -87, TJ-05, Defender -04, TJ-06 & KJ -06.
Kvar finns 2CV -90, Samurai -98 & SVX -09.

Jan-Å

Jan-Å

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 862 inlägg
Den är aldrig tvättad har jag hört, det står det inget om :P jag förstår att Du har en ZJ på gång nu, jag såg hur sugen Du vart igår :lol: ;) me truetrack förstås :P

Lilla Blå tror jag är väl värd att köpa faktiskt, såg fin ut i Gröndal ;)
Jeep Club Sweden #703

ZJ 97a, 5,2
+4,5"RE Superflex höjd ca 6", D30hp, D44 med K-link, 33or, warn 9,5xp

JKU -12 Black Edition

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg

Den är aldrig tvättad har jag hört, det står det inget om :P jag förstår att Du har en ZJ på gång nu, jag såg hur sugen Du vart igår :lol: ;) me truetrack förstås :P

Lilla Blå tror jag är väl värd att köpa faktiskt, såg fin ut i Gröndal ;)

Hehehe, tack för turen i går. Man åker verkligt kungligt i ZJ. Tills man måste ut och slita som winschslyna. :P
Liiiite förmädligt, det där med Greger. :blush:
Egentligen skulle man tacka vissa för att jag sparade bränsle och skador (och lite pengar) samt som grädde på moset hade så trevligt i "Grand-gänget". :D
:)
Borta är Terrano II -99, G-Wagen -89, Shogun -00, Tribute -01, High Roof -87, TJ-05, Defender -04, TJ-06 & KJ -06.

Jan-Å

Jan-Å

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 862 inlägg

Hehehe, tack för turen i går. Man åker verkligt kungligt i ZJ. Tills man måste ut och slita som winschslyna. :P
Liiiite förmädligt, det där med Greger. :blush:
Egentligen skulle man tacka vissa för att jag sparade bränsle och skador (och lite pengar) samt som grädde på moset hade så trevligt i "Grand-gänget". :D
:)

De va inge försmädligt me Greger, han åkte ju i spåren som jag winchade upp B)
Du va förresten en överraskande smidig winchslyna :lol: :lol:
Jeep Club Sweden #703

ZJ 97a, 5,2
+4,5"RE Superflex höjd ca 6", D30hp, D44 med K-link, 33or, warn 9,5xp

JKU -12 Black Edition

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
För att återgå till tråden så har några presumtiva spekulanter anmält intresse.
Jag är ju ADB-handikappad och kan inte lägga ut bilder, som de flesta frågar efter.
Avgivna bud ligger långt ifrån bilprisers angivna.
Något bud på endast hälften av vad som genomsnittligt begärs på Blocket för en -06:a.
D v s mindre än vad som begärs för ett par långmilare YJ -88.
Men OK, står det bud i min annons så...........
Min förhoppning är att säljaren av den bil jag i min tur är spekulant på inte får sin bil såld.

B t w så är det lite lustigt det här med bilpriser.
Ska man sälja erbjuds man långt under bilpriser.
Vill man köpa så ligger priset långt över bilpriser.

När jag sålde Deffen och begärde i överkant på bilpriser fick jag 19 svar inom ett dygn(och anklagades för att dumpa marknaden).

Jag säger som Håkan Mattson - de e mycke man inte förstår.

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Nu eren på Blocket.(som har höjt priset till 125:-) B)
Försmädligt att jag glömde skriva in draget. :blush:

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Nu finns även pris, 95.000:- och telefonnr ute i annonsen.
Men det hjälper inte vara billigare än YJ med 4.2 och över 10.000 mil på mätaren.
TJ är inte åtråvärda helt enkelt.

klenis

klenis

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 846 inlägg
  • Intressen:jeep å foto

Nu finns även pris, 95.000:- och telefonnr ute i annonsen.
Men det hjälper inte vara billigare än YJ med 4.2 och över 10.000 mil på mätaren.
TJ är inte åtråvärda helt enkelt.

jag kan inte hitta en enda YJ med 4.2L som ligger över ditt pris, har du någon länk till någon annons så kan jag ringa och säga till säljaren att han ligger 50000 för högt i pris?
TJ är mer åtråvärda, men det verkar som att många nuförtiden inte kan göra sådana utsvävningar som att köpa en bil för nära 100.000:- att leka med, då blir det så att de väljer något billigare.
för det är ju vad det är, en Wrangler, en leksak, den är inte praktisk någonstans...
FX e najs...

MickeTJ

MickeTJ

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 110 inlägg

jag kan inte hitta en enda YJ med 4.2L som ligger över ditt pris, har du någon länk till någon annons så kan jag ringa och säga till säljaren att han ligger 50000 för högt i pris?
TJ är mer åtråvärda, men det verkar som att många nuförtiden inte kan göra sådana utsvävningar som att köpa en bil för nära 100.000:- att leka med, då blir det så att de väljer något billigare.
för det är ju vad det är, en Wrangler, en leksak, den är inte praktisk någonstans...

Ja det verkar onekligen svårt att få sålt en TJ i dagsläget. Tror Klenis har rätt,
funderar själv på om det är bättre att plocka isär hela bilen och sälja alla delar för sig? kanske mer värd som reservdelsbil trotts att den funkar helt perfekt??
1997 TJ, 33x15,5 Mickey Thompson, 4" Lift, Warn bumper, 7" skärmar, Eaton E-lockers fram och bak, G2 30 splines fram och bak, 4.56, G2 alu diffskydd, hemmagjorda rocksliders med rör.

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg

Ja det verkar onekligen svårt att få sålt en TJ i dagsläget. Tror Klenis har rätt,
funderar själv på om det är bättre att plocka isär hela bilen och sälja alla delar för sig? kanske mer värd som reservdelsbil trotts att den funkar helt perfekt??

Hahaha, så långt har jag inte tänkt.
Nu låter det som skryt, men jag tycker min mörkt metallicblå är en av de snyggaste TJ:na jag sett.
Gillar inte svarta och silverfärgade(som den gamla -05:an var).
Som jag skriver i annonsen så är (enligt min åsikt) Lilla Blå inte vulgomoddad utan jag tycker att jag endast förstärkt Wrangleridentiteten = fyllt upp hjulhusen och fått upp den några tum från marken så att den, som stock TJ, inte ser så mesig ut, men ändå inte utstrålar skogsmonster.
2" upp och 235/85-16" + rocksliders som skydd ifall) + swaybar quick diskonnects + lite blingbling i form av dubbla PIAA(för den som förstå vad det är och uppskattar dem) + en snygg men supereffektiv backlampa som pendang till dimbakljuset(jag är mycket för symetri) samt, sist men inte minst, bort med all plastskiten.
Så ser min önske-TJ ut, och så har jag format den.
Fortfarande körbar i upp till 155 km/t (GPS-fart) = fullt användbar för DD utan vibrationer eller andra ojud som min -05:a hade(höjd cirka 5" utan longarmskit).
Som lite grädde på moset så har den som -06:a Sunrider softtop = öppningbar i framkant(som på en 2CV). Visserligen endast användbart i lägre hastigheter(upp till 70 km/t enligt erfarenhet från 2CV).
Tycker jag. :P

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Fick aldeles nyss besked om att bilen jag var spekulant är såld. :(
Så nu vet jag inte om jag ska sälja min bil. :blush:
I alla fall inte för 95.000:- utan nu rättar jag nog in mig i ledet och begär samma som de andra -06:orna = 120.000:-. B)
Detta trots att min TJ, till skillnad från de andra, är extrautrustad för 45.000:-. :P

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Såg att det på Blocket bl a finns:
TJ -06 för 169.000:-.
TJ -05 för 123.000:-.
TJ -05 för 99.900:-.
TJ -02 för 139.000:-.

Klart ingen är intresserad av min för 95.000:- då.

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Såg även på Blocket att de 6 st TJ -06 är borta(= sålda?)

Fille

Fille

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 101 inlägg
  • Intressen:Jeep`n stuff
Men varför höja till 120 000 om du nu inte fick den såld för 95000?
Om man prutar riktigt rejält kan man nog få en JK för det priset.
Minska texten lite och lägg in bilder är ett tips, om man inte har bilder är det svårt att sälja.

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg

Men varför höja till 120 000 om du nu inte fick den såld för 95000?
Om man prutar riktigt rejält kan man nog få en JK för det priset.
Minska texten lite och lägg in bilder är ett tips, om man inte har bilder är det svårt att sälja.

Tjena Fille.
Nej jag har inte höjt till 120.000:-.
Jag låter annonsen ligga kvar oförändrad.
Som jag skrev tidigare så är mitt incitament för sälja Lilla Blå borta.
Så egentligen borde jag radera annonsen.
Men är det så att någon absolut vill göra en god affär så...........

B t w, har du sett annonsen om -06:-an för 169.000:-? Annonsören har i dag ändrat årsmodellen till -07. Den bilen har lägre chassienr än min och är uttagen före min TJ.
Gammalt i tiden hade bilfirmorna/importörerna/generalagenterna rätt att åsätta bilar den ny nya årsmodellen efter halvårsskiftet.
I dag gäller ju "Fordonsår".
Bonnfångeri, eller........ :P
Dessutom vågar han inte skylta med sitt namn! :blink:
Skumt. B)

Fille

Fille

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 101 inlägg

Tjena Fille.
Nej jag har inte höjt till 120.000:-.
Jag låter annonsen ligga kvar oförändrad.
Som jag skrev tidigare så är mitt incitament för sälja Lilla Blå borta.
Så egentligen borde jag radera annonsen.
Men är det så att någon absolut vill göra en god affär så...........

B t w, har du sett annonsen om -06:-an för 169.000:-? Annonsören har i dag ändrat årsmodellen till -07. Den bilen har lägre chassienr än min och är uttagen före min TJ.
Gammalt i tiden hade bilfirmorna/importörerna/generalagenterna rätt att åsätta bilar den ny nya årsmodellen efter halvårsskiftet.
I dag gäller ju "Fordonsår".
Bonnfångeri, eller........ :P
Dessutom vågar han inte skylta med sitt namn! :blink:
Skumt. B)

Den TJ:n hade ja nog inte köpt ;)

Men 100 000, 95000 är nog ett lagom pris för din, gäller bara att hitta rätt köpare.

Förlåt du vill ju sälja din Jeep och inte hör mig tjaffsa :D

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg

Den TJ:n hade ja nog inte köpt ;)

Men 100 000, 95000 är nog ett lagom pris för din, gäller bara att hitta rätt köpare.

Förlåt du vill ju sälja din Jeep och inte hör mig tjaffsa :D

Ingen fara Fille.
Om jag inte minns fel så "tjafsade" jag en del på din annons om en gul JKUR, eller minns jag fel? :P

Fille

Fille

Rookie

• Medlemmar
  • PipPip
  • 101 inlägg

Ingen fara Fille.
Om jag inte minns fel så "tjafsade" jag en del på din annons om en gul JKUR, eller minns jag fel? :P

Silver hade ja ;)

muddog

muddog

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 204 inlägg
Nu är Blocketannonsen kompletterad med bilder och ett annat pris.
Men fortfarande mest prisvärda TJ -06.(billigast & mest utrustning samt snyggaste färg B) ) :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar