I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Byggtrådar?
Postad 28 januari 2012 - 20:42
Det finns ingen chans att vi kan utforma byggtrådarna efter t ex cherokeeforum.com?
Att tråden uppdateras eftersom, med bilder och uppdateringar?
Personligen tycker jag det är jobbigt att gå till första sidan för att gå igenom all gammal information för att sen se att det fortsätter på sida 2, det syns ju inte utifrån var de senaste nyheterna är.
Skulle vi uppdatera trådarna eftersom, då ser man enkelt när det blivit nåt nytt postat och att det kommer på den senaste sidan.
Vad säger ni andra plus admins?
1990 blue XJ, I6 4.0, AW4, NP242 (stock)
A SUV is not a Jeep. A Jeep is not a SUV.
Postad 28 januari 2012 - 21:38
Det finns inget som säger att mitt sätt är det rätta / bästa sättet. Tillsammans kan vi säkert göra byggtrådarna ännu bättre! Vad säger ni andra? Ös på med förslag!
Postad 28 januari 2012 - 21:53
°lllllll° YJ 4.2 -89 33" "The General"
°lllllll° TJ 4.0 -97 33" osv......
Postad 28 januari 2012 - 23:20
Jag hoppas att var och en får göra som den vill i sin projekttråd men jag konstaterar också att vi medlemmar är gäster här och då får man ta seden dit man kommer...
"Jag ska inte höja bilen. Jag ska inte ha go berserk skärmbräddare."
Postad 29 januari 2012 - 00:09
Instämmer till 100% Dessutom så tar det väldigt länge att ladda en sida med 437 bilder..Med all respekt för att varje forumägare får ha det på sitt vis så tycker jag det är helt hopplöst att uppdateringarna ligger i början på tråden. I längre trådar är det skitjobbigt att hitta till det uppdaterade och det viktigaste av allt: man missar helt diskussionen om det som händer. Det som gör projekttrådar i forum så grymt bra (både för den som dokumenterar och den som läser) är att man under pågående projekt kan diskutera det som händer. Denna viktiga del funkar inte alls när allt nytt ligger i en hög i början på en jättelång tråd.
Jag hoppas att var och en får göra som den vill i sin projekttråd men jag konstaterar också att vi medlemmar är gäster här och då får man ta seden dit man kommer...
Postad 29 januari 2012 - 15:38
Instämmer till 100% Dessutom så tar det väldigt länge att ladda en sida med 437 bilder..
Amen!
Tror att vi ska ta efter andra forum, verkar vara det "normala".
Men som sagt, det är admins som regerar och deras ord är vår lag
Kul att få igång en debatt om detta!
Postad 29 januari 2012 - 16:21
Personligen så tappar jag lite av intresset efter ett tag i byggtrådar, just pga bläddrandet i nyhetsposteringen.
Jag tycker att man skall "fylla på " allt eftersom bygget fortskrider
Hemma Bra, Trailen Bäst.
soatrail.se - Skandinaviens Rubicon Trail.
sigicon.se - Bara dom bästa delarna.
magamtrophy.pl - En av Europas topp 5 tävlingar.
rocksmk.se - Den lilla klubben med dom stora 4x4 tillgångarna.
Postad 29 januari 2012 - 17:44
Postad 29 januari 2012 - 18:10
Smidigast verkar vara att låta trådskaparen själv välja hur byggtråden skall läggas upp. Precis som ni skriver så kan det ju bli knöligt om det blir FÖR mkt bilder i ett o samma inlägg. Känner man på sig att tråden kommer bli mycket innehållsrik, dvs med massor av bilder och text så fyll på allt eftersom i nya inlägg, annars kör på i det första inlägget.
Postad 29 januari 2012 - 18:16
Kul att så många tycker till i ämnet!
Smidigast verkar vara att låta trådskaparen själv välja hur byggtråden skall läggas upp. Precis som ni skriver så kan det ju bli knöligt om det blir FÖR mkt bilder i ett o samma inlägg. Känner man på sig att tråden kommer bli mycket innehållsrik, dvs med massor av bilder och text så fyll på allt eftersom i nya inlägg, annars kör på i det första inlägget.
Tackar!
Då vet man att man inte blir bannad för det med andra ord!
Roligt att fler hade upptäckt samma sak!
Då kör vi på gubbar!
Postad 30 januari 2012 - 11:26
Tackar!
Då vet man att man inte blir bannad för det med andra ord!
Roligt att fler hade upptäckt samma sak!
Då kör vi på gubbar!
Yes, nu kör vi!! Snart dags för mig att uppdatera min byggtråd, har lite saker på G
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Tillbaka upp