Grymt reportage med härliga bilder.....
//Thomas
Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Expedition Kola Peninsula 2011
Startad av Jenz, okt 10 2011 20:10
Postad 12 oktober 2011 - 12:33
Grand Cherokee 5,2 - 98 BB 2"
Roofrack and bumper by Mooser
Black Spoke 15x8 med Bridgestone M/T 31"
Red Jeep Club #2
Jeep Club Sweden #5
Roofrack and bumper by Mooser
Black Spoke 15x8 med Bridgestone M/T 31"
Red Jeep Club #2
Jeep Club Sweden #5
Postad 12 oktober 2011 - 16:19
Tog en stund att kolla igenom, kul och välgjort repotage Jenz
Postad 12 oktober 2011 - 17:17
Härlig läsning, tackar!
4x4halland.forum24.se
Cherokee 4.0 Limited -91
Jaguar XJ12 5.3 HE -83
Volvo V70 -05
Cherokee 4.0 Limited -91
Jaguar XJ12 5.3 HE -83
Volvo V70 -05
Postad 14 oktober 2011 - 17:04
detta reportaget såg jag fram emot, tack jens! riktigt rolig och intressant läsning.
FX e najs...
Postad 15 oktober 2011 - 21:49
Tack för en trevlig reseskildring fantastiskt illustrerad med vackra bilder.
Dina reseskildringar är minst lika välgjorda som din Jeep
Dina reseskildringar är minst lika välgjorda som din Jeep
Ska du modifiera din JEEP ? handla då USAprylar bra och säkert på svenska till din Jeep på www.dalhems.com
ZJ 5.2l 93 lagom på väg i modifieringarna ProComp AT 33or eller Xtrem AT 35or truetrack+4.56 Front ARB+30spl rear, addcos, custom bärarmar JKS trackbars F&R, MX6R front MX6 rear osv osv
En svart XJ 92 moderat modifierad som gatmaskin och DD/parkeringsoffroad
ZJ 5.2l 93 lagom på väg i modifieringarna ProComp AT 33or eller Xtrem AT 35or truetrack+4.56 Front ARB+30spl rear, addcos, custom bärarmar JKS trackbars F&R, MX6R front MX6 rear osv osv
En svart XJ 92 moderat modifierad som gatmaskin och DD/parkeringsoffroad
Postad 16 oktober 2011 - 09:57
Härligt Grönberg x 2, och där försvann min förmiddag också
Kanon repotage/bilder. Vi har det ganska bra här i Svedala, så man skall inte klaga.
Verkar som Jon myste med sin nya Warn XP
Kanon repotage/bilder. Vi har det ganska bra här i Svedala, så man skall inte klaga.
Verkar som Jon myste med sin nya Warn XP
Hemma Bra, Trailen Bäst.
soatrail.se - Skandinaviens Rubicon Trail.
sigicon.se - Bara dom bästa delarna.
magamtrophy.pl - En av Europas topp 5 tävlingar.
rocksmk.se - Den lilla klubben med dom stora 4x4 tillgångarna.
Postad 16 oktober 2011 - 20:50
Fantastiskt äventyr och ännu fantastiskare reportage!
Tack för du delar med dej så otroligt bra, Jenz. Det känns nästan som man var med på resan.
Tack för du delar med dej så otroligt bra, Jenz. Det känns nästan som man var med på resan.
Challe
Wrangler YJ -88 "Gamle Svarten"
www.jeepclubsweden.se #474
Wrangler YJ -88 "Gamle Svarten"
www.jeepclubsweden.se #474
Postad 17 oktober 2011 - 08:53
Jenz, en liten undran inför planering av framtida utflykter till nya platser - Hur många av alla era mil är ren transportkörning/sträck körning?
Med andra ord, milen mellan "godbitarna"? 400?
Med andra ord, milen mellan "godbitarna"? 400?
Hemma Bra, Trailen Bäst.
soatrail.se - Skandinaviens Rubicon Trail.
sigicon.se - Bara dom bästa delarna.
magamtrophy.pl - En av Europas topp 5 tävlingar.
rocksmk.se - Den lilla klubben med dom stora 4x4 tillgångarna.
Postad 17 oktober 2011 - 15:38
Tusen tack för alla trevliga kommentarer! Det gör det verkligen roligt och värt att skriva reportage efter resan!
Precis som Challe säger är ju målet att de ska kännas som att man var där
Sigicon, det är nog i de svängarna man talar. Det var ca 160mil körning ifrån Göteborg till gränspassagen, vilket var mest ren transportsträcka. Jag räknar hela Rysslandsdelen som de fina bitarna av resan, det var nog kanske 80-100mil.
Mvh Jens
Precis som Challe säger är ju målet att de ska kännas som att man var där
Sigicon, det är nog i de svängarna man talar. Det var ca 160mil körning ifrån Göteborg till gränspassagen, vilket var mest ren transportsträcka. Jag räknar hela Rysslandsdelen som de fina bitarna av resan, det var nog kanske 80-100mil.
Mvh Jens
NORDIC EXPEDITION VEHICLE www.nev.se
Jeep Grand cherokee "Project Werewolf" 4,5" RE lift, N.E.V "Stealth" bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Yukon 4.56, Superior axle, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT, N.E.V roofrack "Storm", N.E.V fenderflares, Onboard air, Custom N.E.V snorkel, N.E.V Diffprotection.
Completed expeditions: Iceland 2009, Kola Russia 2011, Carpathian Mountains 2012
Tel. 0765534093
Jeep Grand cherokee "Project Werewolf" 4,5" RE lift, N.E.V "Stealth" bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Yukon 4.56, Superior axle, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT, N.E.V roofrack "Storm", N.E.V fenderflares, Onboard air, Custom N.E.V snorkel, N.E.V Diffprotection.
Completed expeditions: Iceland 2009, Kola Russia 2011, Carpathian Mountains 2012
Tel. 0765534093
Postad 03 november 2011 - 19:53
Vilken lyckad resa ni verkar ha haft! Kul att få läsa om den!
Postad 09 december 2011 - 00:39
Härlig berättelse! blir riktigt avundsjuk .
Har själv lekt med tanken att fara över till kolahalvön via salla eftersom jag är sjukt flugfiskeintresserad, ´just harr o öringsfisket i bla.älvarna umba och varzuga på kolahalvön är ju något utöver det vanliga och det är ju som sagt litet av en dröm att man ska fara dit nån gång o fiska.
Såg din förvaringslösning för bagaget har själv tänkt tanken o fixa nåt sånt sedan jag för många år sen såg en liknande lösning på polisbilar jag servade på jobbet, så jag har tänkt att det verkar ju praktiskt att ha litet utdragbara lådor och arbetsytor så man slipper släpa ut allt om man ska komma åt de understa grejern.
Vi har ju förutom många långa resor i sverige bla.åkt runt på Island ett par gånger och det har alltid varit ett nedrans stuvande i och ur med grejorna var gång man ska ha något som ligger underst,jag har dessutom funderat på om det skulle gå att fixa ett"kapell" eller någon typ av tarp ut från bakluckan för att ha som regnskydd vid matlagning osv. vädret är ju inte alltid helt strålande speciellt på Island kan det vara grymma busväder och det är ju inte skitkul o dra igång Trangiaköket under bar himel då.
Härlig berättelse hur som hellst.mvh. Bosse
Har själv lekt med tanken att fara över till kolahalvön via salla eftersom jag är sjukt flugfiskeintresserad, ´just harr o öringsfisket i bla.älvarna umba och varzuga på kolahalvön är ju något utöver det vanliga och det är ju som sagt litet av en dröm att man ska fara dit nån gång o fiska.
Såg din förvaringslösning för bagaget har själv tänkt tanken o fixa nåt sånt sedan jag för många år sen såg en liknande lösning på polisbilar jag servade på jobbet, så jag har tänkt att det verkar ju praktiskt att ha litet utdragbara lådor och arbetsytor så man slipper släpa ut allt om man ska komma åt de understa grejern.
Vi har ju förutom många långa resor i sverige bla.åkt runt på Island ett par gånger och det har alltid varit ett nedrans stuvande i och ur med grejorna var gång man ska ha något som ligger underst,jag har dessutom funderat på om det skulle gå att fixa ett"kapell" eller någon typ av tarp ut från bakluckan för att ha som regnskydd vid matlagning osv. vädret är ju inte alltid helt strålande speciellt på Island kan det vara grymma busväder och det är ju inte skitkul o dra igång Trangiaköket under bar himel då.
Härlig berättelse hur som hellst.mvh. Bosse
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Tillbaka upp