Hejsan!
Har nu köpt en GC WK '05:a med V8. Tre år utan Jeep. No more. Hursom, fantastisk bil. Inte så mycket lull-lull, men väldigt trevlig.
Det har dykt upp lite felmeddelanden i displayen, som jag tänkte dryfta i forumet innan jag lämnar bilen på service, så att man är lite påläst och kanske kan prata med mekanikern med åtminstone lite på fötterna :-)
Alltså:
Service tire press. system dyker upp efter ett par minuters körning. Med Step-knappen tar man sig till däckstrycken, och noterar där 2.3/2.2/2.3/2.3. Borde ju inte vara så alarmerande att däckstrycksensorn vill att bilen ska in på service kan man tycka. Har kollat att trycken stämmer med den på macken, digital och tjusig, och det gör de, ok.
Efter en stunds körande kommer nästa: Service elec brake system. Och därefter tänds en gul varningslampa (bil på "halkig" väg eller nå't). I övrigt intet. Bromsarna funkar vad jag kan bedöma vid vanlig körning.
Har sökt lite här i forumet, utan att hitta så mycket matnyttigt.
Några tips eller åsikter? Vore kul att slippa "falska" felmeddelanden, om de nu är falska. Kanske läge på att byta däckstryckssensorerna, men någonstans läste jag att de skiljer sig mellan '05 och nyare, vilket troligen trasslar till livet. Någon som har koll?
Mvh Thomas F
Ingarö
Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Tire pressure system
Startad av tfrisk, okt 06 2011 09:32
Postad 06 oktober 2011 - 09:32
Postad 07 oktober 2011 - 22:38
Har hittat en verkstad som faktiskt åtar sig att kika på strulet. De typ fem första jag ringde vägrade ta i bilen med tång. Amerikanare med elfel - nej tack :-(
Hursom, Mekonomen MT Ambulans i Saltsjö-Boo har lovat att kika.
/T
/T
Postad 20 april 2012 - 19:41
Fixat!
Postad 20 april 2012 - 19:44
Även ESP-felet fixat. Var bromsvätsketrycksensorns kontakt som glappade. Dieseltrim i Bromma fixade på 40 min. De har ett Witechsystem för att läsa och analysera felkoder, helt suveränt!
Postad 21 april 2012 - 06:26
Bra att du skriver om felkällan! Vad var orsaken till Däckstryckslarmet?
Grand Cherokee 5,7 Hemi Limited 2006 (WK)
----------------
BMW 523iA 2010 (F10)
BMW 325dA 2008 (E90)
----------------
BMW 523iA 2010 (F10)
BMW 325dA 2008 (E90)
Postad 21 april 2012 - 08:50
Har hittat en verkstad som faktiskt åtar sig att kika på strulet. De typ fem första jag ringde vägrade ta i bilen med tång. Amerikanare med elfel - nej tack :-(
/T
Sådana verkstäder är ändå inget att ha. Då har man inga riktiga bilmekaniker!
Postad 21 april 2012 - 08:57
Sådana verkstäder är ändå inget att ha. Då har man inga riktiga bilmekaniker!
Problemet är väl att de är just bilmekaniker och inte bilelektriker med elektronikkunskaper.
Grand Cherokee 5,7 Hemi Limited 2006 (WK)
----------------
BMW 523iA 2010 (F10)
BMW 325dA 2008 (E90)
----------------
BMW 523iA 2010 (F10)
BMW 325dA 2008 (E90)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Tillbaka upp