Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

koppla bort startspärr

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

Micke S

Micke S

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 379 inlägg
  • Kön:Man
Hallå

Är det nån som kopplat ur startspärren på sin TJ eller har el ritningarna till startspärren? pris på urkoppling?
(helst el ritningar) men dom är nog förmodligen ultra hemliga (endast aukoriserade bla bla bla)

Nu kan man tro att det är problem, men det är det inte ,jag anser att det skulle kunna bli en säkerhetsrisk med tanke på att jag ska ut på
expidition till sommaren,
<<<då är det inte läge att startspärren börjar djävlas mitt ute i ödemarken ,det kan ta dagar innan man får hjälp.
Så startspärr går bort i ett sådant läge

Projekt FOX III ,Wrangler -99 4,0L Manuell ,Rubicon Express 5.5 Longarm ,JKS quick disconnect, 35x12,5" Cooper Discoverer STT , 7" Warn flares,
Ome styrdämpare ,besttop tire carrier , rugged ridge RRC side armour
Precision Gear 4:56 , ARB locker front and rear, Currie currectlync heavy duty steering
Superior front axels 30 spline , Alloy bakaxel 30 spline,ARB high output compressor
ARB kofångare ,XRC Winch 4,5T,Safari snorkel,Rugged ridge tankskydd

Sigicon

Sigicon

Guru

• +Unlimited
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 723 inlägg
  • Intressen:Säger sig själv - OIIIIIIIO

Hallå

Är det nån som kopplat ur startspärren på sin TJ eller har el ritningarna till startspärren? pris på urkoppling?
(helst el ritningar) men dom är nog förmodligen ultra hemliga (endast aukoriserade bla bla bla)

Nu kan man tro att det är problem, men det är det inte ,jag anser att det skulle kunna bli en säkerhetsrisk med tanke på att jag ska ut på
expidition till sommaren,
<<<då är det inte läge att startspärren börjar djävlas mitt ute i ödemarken ,det kan ta dagar innan man får hjälp.
Så startspärr går bort i ett sådant läge

Har det nerskrivet någonstans, I II be back :)

stjean

stjean

Gröngöling

• Medlemmar
  • Pip
  • 36 inlägg
Tjena,
jag fick min immobilizer stulen förra året. Bogserade bilen till Sjölands Bilservice på Hisingen, tel 031 234016,där de kopplade bort startspärren utan problem för en hyfsad rimlig peng. Tror det landade på 1500 eller nåt. Nu vrider jag bara om nyckel och glider iväg. :D
Wrangler -06, höjd 2 1/2", Goodrich MT 32", Warn Rockcrawler bumber

William

William

Forumberoende

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 712 inlägg
kolla längst ner i den här tråden:

http://www.jeepswede...h=1

Micke S

Micke S

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 379 inlägg

kolla längst ner i den här tråden:

http://www.jeepswede...h=1

tror du det funkar min aär en 99.a?

Projekt FOX III ,Wrangler -99 4,0L Manuell ,Rubicon Express 5.5 Longarm ,JKS quick disconnect, 35x12,5" Cooper Discoverer STT , 7" Warn flares,
Precision Gear 4:56 , ARB locker front and rear, Currie currectlync heavy duty steering
Superior front axels 30 spline , Alloy bakaxel 30 spline,ARB high output compressor

Sigicon

Sigicon

Guru

• +Unlimited
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 723 inlägg
Klistrar in det som Bomelin skrev längre ner i samma tråd

"Det är precis så du gör. Jag har gjort det på ett antal bilar, däribland min egen, och fungerar utmärkt.
Om du har bilen igång för kort tid så märker du det genom att bilen inte startar, då är det bara att koppla i dosan igen, starta bilen och låt den vara igång ett tag och gör ett nytt försök.
Om du inte har någon fjärr alls som funkar så kan du bara byta ut dosan mot en annan och sen göra på precis samma sätt. Styrboxen håller inte koll på om rockwell-dosan hör ihop med din bil eller inte.
Samma sak funkar även på Chrysler Stratus (1997-1998) som också har rockwell-dosan."

Detta var han som berättade det för mig, och det funkar kanon.
Dock hade jag två stycken dosor i min TJ97a, så jag fick börja om från början innan jag hittade den sk Rockwell dosan uppe till höger vid stereon. Ta bort luckan under ratten + ev en plåtbit, så ser du den.
Är där precis som på min 97a två stycken, så bara rensa bort allt inkl en diod om du har det oxå.
Lycka till, :)

Micke S

Micke S

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 379 inlägg

Klistrar in det som Bomelin skrev längre ner i samma tråd

"Det är precis så du gör. Jag har gjort det på ett antal bilar, däribland min egen, och fungerar utmärkt.
Om du har bilen igång för kort tid så märker du det genom att bilen inte startar, då är det bara att koppla i dosan igen, starta bilen och låt den vara igång ett tag och gör ett nytt försök.
Om du inte har någon fjärr alls som funkar så kan du bara byta ut dosan mot en annan och sen göra på precis samma sätt. Styrboxen håller inte koll på om rockwell-dosan hör ihop med din bil eller inte.
Samma sak funkar även på Chrysler Stratus (1997-1998) som också har rockwell-dosan."

Detta var han som berättade det för mig, och det funkar kanon.
Dock hade jag två stycken dosor i min TJ97a, så jag fick börja om från början innan jag hittade den sk Rockwell dosan uppe till höger vid stereon. Ta bort luckan under ratten + ev en plåtbit, så ser du den.
Är där precis som på min 97a två stycken, så bara rensa bort allt inkl en diod om du har det oxå.
Lycka till, :)

Menar du den som sitter på rattstången nära tändningslåset?

Sigicon

Sigicon

Guru

• +Unlimited
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 723 inlägg
Om du har en nära tändningslåset så är det förmodligen en Imobilizer, vad den gör vet jag inte 100.
Troligtvis så identifierar den din nyckel, och ger klartecken till datorn att det är ok :rolleyes:
Jag har en likandan på min 06, och numera även på min 97a som är uppdaterad med 06 motor mm.
På 97 orna, både import + svensksålda, kom med den spärr som bla Bomelin nämt i sin borttagningskur.
Denna bestod av ett larmlås fjärr med två knappar - Öppet lås vs stängt lås (startspärr) Startnyckeln var en vanlig bilnyckel.
Numera sitter ju elektroniken i själva startnyckeln, och avprogramera dessa blir nog svårt.
För utan nyckel kan man ändå inte få upp tex rattlåset, om man nu inte vill stjäla sin egen Jeep det vill säga :lol:

Jag skall testa lite med den jag bygger nu, och se vad som händer när man tar bort den enl den beprövade metoden.

Micke S

Micke S

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 379 inlägg

Om du har en nära tändningslåset så är det förmodligen en Imobilizer, vad den gör vet jag inte 100.
Troligtvis så identifierar den din nyckel, och ger klartecken till datorn att det är ok :rolleyes:
Jag har en likandan på min 06, och numera även på min 97a som är uppdaterad med 06 motor mm.
På 97 orna, både import + svensksålda, kom med den spärr som bla Bomelin nämt i sin borttagningskur.
Denna bestod av ett larmlås fjärr med två knappar - Öppet lås vs stängt lås (startspärr) Startnyckeln var en vanlig bilnyckel.
Numera sitter ju elektroniken i själva startnyckeln, och avprogramera dessa blir nog svårt.
För utan nyckel kan man ändå inte få upp tex rattlåset, om man nu inte vill stjäla sin egen Jeep det vill säga :lol:

Jag skall testa lite med den jag bygger nu, och se vad som händer när man tar bort den enl den beprövade metoden.

Jag har en sån elektronisk nyckel som känns igen med elektroniken innuti utan knappar ,jag testade med en extranyckel som jag tillverkade och trodde att jag kunde programmeera den själv
köpte från over there men icke ,förmodligen är det inte samma immobilizer system i europa som usa.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar