Hoppa till innehåll

Välkommen till Jeepsweden
I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.

Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Foto

Vinsch och "puckhöjning"

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

Pekka_Wrangler

Pekka_Wrangler

Nykomling

• Medlemmar
  • 1 inlägg
Hej,
Ny på forumet och ny Jeepägare sen i höstas. Jag letar efter en bra vinsch till min wrangler. Behöver inte vara top-of-line, utan bara funka. Har ni några bra tips. Är det stort jobb att montera? Vad ska man räkna med att det kostar?

Funderar även på höja bilen något. Har hört att puckhöjning med 1-2 tum är en vanlig lösning. Samma här. Var vänder man sig? Är det stort jobb att montera? Vad ska man räkna med att det kostar? Påverkar det märkbart köregenskaperna på bilen? och ni som höjt era kärror - märks stor skillnad redan vid en 1-2 tums höjning när man ska fram i djup snö etc?

Tack på förhand!

/Pekka

jenik

jenik

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 1 042 inlägg
  • Kön:Man

Hej,
Ny på forumet och ny Jeepägare sen i höstas. Jag letar efter en bra vinsch till min wrangler. Behöver inte vara top-of-line, utan bara funka. Har ni några bra tips. Är det stort jobb att montera? Vad ska man räkna med att det kostar?

Funderar även på höja bilen något. Har hört att puckhöjning med 1-2 tum är en vanlig lösning. Samma här. Var vänder man sig? Är det stort jobb att montera? Vad ska man räkna med att det kostar? Påverkar det märkbart köregenskaperna på bilen? och ni som höjt era kärror - märks stor skillnad redan vid en 1-2 tums höjning när man ska fram i djup snö etc?

Tack på förhand!

/Pekka

Du hinner fynda....

http://www.jeepswede...showtopic=16445

Jidetorp

Jidetorp

Guru

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 975 inlägg
  • Intressen:offroad, jakt, fiske
Biltemas ska visst funka OK.
Jula säljer den som jag har, och den är jag klart nöjd med.
T-max 8500.
5500 kr ca på Jula.
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
Jeep Cherokee Limited 4,0 -92 "Greepen" Till salu.
http://jeepetorp.blogg.se
JCS #586

TJK-CUT

TJK-CUT

Användare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
Härifrån beställde jag en vinch till sonens YJ. Frakten från UK blir inte mer än 300-400 kr.

/ Claes
TJ-97"Tweety" med 33" osv.........
JKU -12 Crush

SOA Outback Crew
www.soaoutback.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar