Jeepsweden - vi gillar Jeep!: Hur skulle ni vilja ha upplägget på mitt nya projekt? - Jeepsweden - vi gillar Jeep!

Gå till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Hur skulle ni vilja ha upplägget på mitt nya projekt? Bygge av 4.6 liters stroker

Användaren är offline   bowerner Ikon

• Forumberoende
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Registrerad: 02-september 06
  • Kön:Man
  • Intressen:Motoroptimering, Jakt, Skytte
Har nu kommit igång med dokumenterandet av mitt 4.6 liters strokerbygge.
Blev bara lite tveksam hur jag ska lägga upp det :unsure:
Helt klart så ska jag försöka hålla mig i första inlägget om det rymmer så mycket ?
Men min fråga är vad är ni intresserade av ?
Lägger jag upp hela bygget så blir det väldigt oöverskådligt för er som kanske vill bygga en vanlig 4.6 liters stroker då det hamnar massor av saker där som bara rör den jag kommer att bygga.
Eftersom jag kommer att i grunden bygga en vanlig 4.6 så kan jag ju också bara ta med dom bitarna som rör det i första inlägget.
Alternativt kan jag ju lägga mina specialare som nya inlägg i samma tråd och grundmotorn i första inlägget.

Kom gärna med förslag och uppslag på vilket ni vill att jag ska göra.
"Gud som haver Jeepen kär se på mig som gasglad är, vart jag mig i världen vänder ska jag göra svarta ränder"

Jeep Wrangler 91 Twinturbo Sveriges första godkända hemmakonverterade Flexifuel
0

Användaren är offline   offroad11 Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 21-november 08
Lägg gärna upp från början och gärna efter att tråden växer i sin längd med text och bilder i stället för att allt är i första inlägget.
Det blir intressantare läsning på det viset tycker jag då är det lättare att ta del av dina idéer och tankar med motor bygget. Det blir mer som att läsa en bok med läsarnas frågor och dina svar blandat med dina bilder.

Och film vid bänk körningen av monstret vore ju kul att se med injusteringen och slutresultatet.

Det var lite av mina tankar.
For Jeeps are built not bought!
0

Användaren är offline   korvgubben Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 26-januari 06
bowerner......din lilla rackare !!! Du ska alltid vara värst..jag vill också ha den kunskapen. B)
Jag läser allt , oavsett i vilken ordning det kommer .
Så för mig får du göra det som det känns enklast för dig. :D
www.4x4xtreme.se
0

• Forumberoende
  • PipPipPipPip

Visa inläggetkorvgubben, den Feb 8 2010, 19:55, sa:

bowerner......din lilla rackare !!! Du ska alltid vara värst..jag vill också ha den kunskapen. B)
Jag läser allt , oavsett i vilken ordning det kommer .
Så för mig får du göra det som det känns enklast för dig. :D

Bara lugn Tommy du kommer snart få en fullständig manual ;)
"Gud som haver Jeepen kär se på mig som gasglad är, vart jag mig i världen vänder ska jag göra svarta ränder"

0

Användaren är offline   korvgubben Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 26-januari 06
He he he !!! Det tackar vi för ..... :)
www.4x4xtreme.se
0

Användaren är offline   Oscar 4x4 Ikon

• Rookie
  • PipPip
  • Registrerad: 02-december 09
Spelar ingen roll för mig hur du lägger upp det :)
/Oscar

°lllllll° YJ 4.2 -89 31" "Hubbe"
0

Användaren är offline   BarateaU Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 13-maj 08
Om jag hade varit dig så skulle jag lagt upp en egen separat sida där du kan posta bygget.
Och du kontrollerar sidans öde själv.

Dvs kanske tjacka en domän för 50kr/år och koppla till ett hotell, gratis alternativ finns också självklart.
0

Användaren är offline   Horrix Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 25-december 04
  • Intressen:4x4 å väglöst land
Jag skulle ju uppskatta om du strukturerar upp det i "grundkurs" "påbyggnad" och "överkurs" delar. Där grundkursen innehåller det mest basala för en fungerande stoker Påbyggnad handlar om ytterligare effekthöjande åtgärder och överkurs är det där sista finesserna som börjar närma sig proffs/tävlings nivå.

Det skulle ge oss vanliga dödliga ett grundrecept som vi kan följa steg för steg och några mer erfarna av oss kanske väljer att ta det ett eller två steg vidare och lyckas med sina projekt.
Ska du modifiera din ZJ handla bra och säkert på svenska till din Jeep www.dalhems.com

ZJ 5.2l 93 lagom på väg i modifieringarna ProComp AT 33 eller Xtrem AT 35or truetrack+4.56 Front ARB+30spl rear, addcos, custom bärarmar JKS krängningshämmare F&R MX6R front MX6 rear osv osv

En sänkt svart XJ 92 som gatmaskin och DD
0

• Forumberoende
  • PipPipPipPip

Visa inläggetHorrix, den Feb 10 2010, 11:01, sa:

Jag skulle ju uppskatta om du strukturerar upp det i "grundkurs" "påbyggnad" och "överkurs" delar. Där grundkursen innehåller det mest basala för en fungerande stoker Påbyggnad handlar om ytterligare effekthöjande åtgärder och överkurs är det där sista finesserna som börjar närma sig proffs/tävlings nivå.

Det skulle ge oss vanliga dödliga ett grundrecept som vi kan följa steg för steg och några mer erfarna av oss kanske väljer att ta det ett eller två steg vidare och lyckas med sina projekt.

Det var lite så jag tänkt mig för min farhåga var att om man blandar in allt "special" turbo, programmerbart sprut, fuelrail, insug, utblås etc så blir det lite svårläst.
Iden med 3 steg låter bra, nu till att börja med så är det ju bara grunder som gäller för alla stroker byggen så jag sparar lite på finliret till steg 2 ;)

0

Användaren är offline   Knegolf Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 22-juni 07
  • Intressen:Gissa!
Spelar inte mig någon roll hur du lägger upp det. Bara det är en massa bilder och informativ text! Lycka till! :D
Har: ZJ -97 (V8) - Inte modifierad... än.
Har haft: XJ -90 och XJ -91 - Lätt modifierade.
0

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 användare läser den här tråden
0 medlem(mar), 1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare