Jeepsweden - vi gillar Jeep!: Toleransen på ett forum ?? - Jeepsweden - vi gillar Jeep!

Gå till innehållet

• (2 Sidor) +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Den här tråden är stängd

Toleransen på ett forum ??

Användaren är offline   korvgubben Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Registrerad: 26-januari 06
  • Kön:Man
Hej Micke och alla andra !!!

Med tanke på gårdagens "bortplockning" av tråd med hänvisning till att jag brutit mot forumreglerna av dom inblandade , så kopierade jag hela tråden i sin helhet innan den försvann.
Jag ska nu ta kontakt med en jurist i forumetik för att ta reda på ifall jag enligt dessa regler brutit mot några .
Detta gör jag av eget intresse då jag själv har en liten hemsida med ett miniforum på.
Det ska m.a.o bli mycket intressant att få reda på fakta ist för några forum medlemmars synpunkter på att jag brutit mot dom(Pratar inte om dig Micke) !
Vad jag förstår så får man själv sätta ribban lite var man vill att den ska ligga , så länge det inte är några uppenbara snedsteg av reglerna.
Man bestämmer också själv (som Admin) vilken ton det ska vara på ens eget forum.Vilket jag har full förståelse för.
Men att varje gång klippa ut och klistra in reglerna så fort jag diskuterar med någon , gör att jag vill ta reda på om det verkligen är jag som gjort fel.
Det är ju väldigt nyttigt för mig och andra att få reda på vad som är tillåtet eller inte att skriva på ett forum , i ett land som har yttrandefrihet.
Har jag felat någonstans är jag inte sämre än att jag ber om ursäkt och har då gått ur det hela med nya kunskaper om hur man ska kommunicera och vad det är som gäller.
Om det inte skulle vara på det viset , så kommer jag att använda den tråden som försvann som ett exempel på vad vissa tycker är fel men som fortfarande håller sig till reglerna över vad man får skriva och inte skriva.
Återkommer i ämnet !!
MVH // Tommy (Korvgubben) :D
PS.
Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt.
www.4x4xtreme.se
0

Användaren är offline   wobash Ikon

• Gröngöling
  • Pip
  • Registrerad: 26-december 06
?
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
Jag älskar dig också !!! :rolleyes: :D
www.4x4xtreme.se
0

Användaren är offline   Sprint Ikon

• Gröngöling
  • Pip
  • Registrerad: 19-januari 10
Räcker det inte med vanlig "normalbegåvning" när man skriver, måste man kontakta en jurist för att få reda på vad som är ok????

//

Klas
Grand Cherokee Limited 4.7 -99
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
Uppenbarligen så räcker det inte att vara normal begåvad. Jag anser ju mig själv vara en sinnessjukt positiv person.
Nu vet jag inte om du läste tråden igår , men jag såg inget negativt i det jag skrev .Därför vart jag så paff när det försvann.
Du /ni kan ju gå tillbaka och läsa alla mina 900 inlägg och se efter om jag uttryckt mig grinigt eller negativt i något utav alla dessa inlägg.
Som jag skrev så gör jag det här för min egen skull......Vare sig jeepsweden eller micke har jag ifrågasatt.
Fan .....jag älskar den här sidan , och inte föra att sprida skit utan snarare tvärtom.Vara positiv och "pusha" och dela med mig av mina egna misslyckanden och framgångar när det gäller bygget på min XJ t.e.x
Jag är helt inne på att det ska vara en god ton och att vi ska diskutera jeepträffar och saker som har med jeep att göra och det var ju det jag gjorde ????
Nä grabbar nu får ni nog "softa" lite och kolla tillbaka på mina tidigare inlägg så kommer ni nog att bli varse om att jag inte befinner mig på den här sidan för att jävlas.

Peace out !! :D
www.4x4xtreme.se
0

Användaren är offline   Metal Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 11-januari 09

Citera

Jag är helt inne på att det ska vara en god ton och att vi ska diskutera jeepträffar och saker....

Ja, visst skall det det. Sedan kan ju faktiskt alla ha en dålig dag med.
Inte sagt att du hade det, men jag själv kan ibland låta mitt humör
lysa igenom lite. Det är bara mänskligt. Man kan inte rå för hur andra
upplever det man skriver däremot, och om de har en dålig dag?
Bäddat för missförstånd.

Men som du själv påpekade. Yttrandefriheten är hörnstenen.
Den innebär att man har rätt att vädra vad man tycker och tänker. Den
som inte håller med, kan debatera eller ignorera. Mycket enkla val.

Nu vet jag i och för sig inte vad saken gäller, men jag har läst många av
dina inlägg, och aldrig upplevt dig än annat än en trevlig prick. Jag hoppas
du inte låter detta tynga dig för mycket. Jeepar är allt för roliga för det!

Ha det bäst!
-Metal
-Forgive, but never forget.
0

Användaren är offline   klenis Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 01-oktober 05
  • Intressen:jeep å foto
intressant ämne egentligen, jag kan absolut inget om vad som är tillåtet och inte på forum, så det blir intressant att läsa utgången av korvgubbens projekt.
jag vet inget om tråden som raderades , bryr mej inte heller för den delen ,jag har upplevt korvgubben som en trevlig prick(även i verkliga livet, om än för några år sedan...), men alla måste förstå att på internet kan en felskrivning upplevas som ett dödshot... kan väldigt lätt att missuppfattas med andra ord.
så läs igenom vad ni skriver! och framför allt inlägget ni svarar på. allt kan missuppfattas och få en annan mening beroende på vem som läser.

så är det när kroppspråk och ansiktsuttryck försvinner ur bilden. men det är då smileys ska användas... ;)
Wrangler 4.2 -88
högre än orginal.....
jeepclubsweden #390
Black Jeep Club, member #3

http://www.klenis.se/

joråsåatteehh...
0

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 20-november 04
  • Intressen:Offroad!
jag läste tråden och jag tycker hela den var ett stort missförstånd
Jeep Cherokee XJ LTD -89 | 4" höjd | WARN HS9500 winsch | 31x10,5-15" General grabber MT | JKS quicker disconnects | Nån gång ska Long Arm Kit, minst 35" Bogger och ARB diffspärrar på, om man får drömma lite.
0

Användaren är offline   Sprint Ikon

• Gröngöling
  • Pip
  • Registrerad: 19-januari 10
Läste inte heller den raderade tråden. Jag tycker att vanligt sunt förnuft räcker långt vad det gäller nivån på det man skriver. Sen håller jag helt med att det kan vara lätt att missuppfatta en text, därför hjälper det mycket med att använda smilygubben för att visa tonen i inlägget. Tyvärr finns det dom som gärna missförstår/förstorar upp saker och ting allt för ofta?

//

Klas :)
Grand Cherokee Limited 4.7 -99
0

Användaren är offline   bowerner Ikon

• Forumberoende
  • PipPipPipPip
  • Registrerad: 02-september 06
  • Intressen:Motoroptimering, Jakt, Skytte
Läste inte tråden som togs bort men har svårt att tänka mig att du Tommy skulle skriva så att tråden måste tas bort.
Har alltid sett dig som en positiv forum medlem och lika positiv i verkliga livet.
"Gud som haver Jeepen kär se på mig som gasglad är, vart jag mig i världen vänder ska jag göra svarta ränder"

Jeep Wrangler 91 Twinturbo Sveriges första godkända hemmakonverterade Flexifuel
0

Användaren är offline   4x4power Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 12-januari 08
  • Intressen:Terrängbilar och terrängkörning

Visa inläggetbowerner, den Feb 7 2010, 21:00, sa:

Läste inte tråden som togs bort men har svårt att tänka mig att du Tommy skulle skriva så att tråden måste tas bort.
Har alltid sett dig som en positiv forum medlem och lika positiv i verkliga livet.

x2
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat

Willys jeep m38a1 1961
http://www.4x4sweden...opic.php?t=7401

Jeep Cherokee XJ 4,0 1992 Såld
http://www.jeepswede...showtopic=13950

RRC 1972 V8 "Hybriden"
http://4x4sweden.se/...pic.php?t=13689
Postad bild

Jeep Grand Cherokee ZJ 1994 V8
http://www.4x4sweden...pic.php?t=21198
0

Användaren är offline   kajan Ikon

• Gröngöling
  • Pip
  • Registrerad: 05-december 09
  • Ort:T-lilla, Där världens största Hasse o Tage museum finns !
  • Intressen:Jeep,Jetski,MTB,Mat
Jag läste tråden !
Tycker inte att korvgubben skrev något stötande
Som jag förstod texten på allas inlägg, så var det inte han som hade en dålig dag
Tror att det togs bort så det inte skulle bli en Toblerone affär av det hela ;)
Cherokee -90 Såld, Cherokee Eagle XJ -92, BB Såld
Grand Cherokee V8 -93, BB, Yokohama GEOLANDAR M/T+
0

Användaren är offline   Greger Ikon

• Gröngöling
  • Pip
  • Registrerad: 23-september 06

Visa inläggetbowerner, den Feb 7 2010, 22:00, sa:

X3
Blå ZJ 5,2l -95
Lillebror XJ -90
JCS medlem #557
MotoGuzzi Stornello 175 cc -72
Per aspera ad astra
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
Tack allihop , det värmer !! :D
Det är viktigt att ni förstår att det inte är micke (admin) som har gnällt på mig ,utan dom jag diskuterade med.
Jag är också ganska säker på att det är som kajan skrev
"Tror att det togs bort så det inte skulle bli en Toblerone affär av det hela"

Men vad jag har märkt så används det här titt som tätt emot mig av samma människor. Därför så vill jag ju naturligtvis kolla upp det hela.
Man kan ju tycka att jag är helt skruvad som gör såhär, men jag tycker det här är intressant samt att jag vill veta nästa gång någon tar till en massa regler och kör upp det i ansiktet. :D

Hoppas en än gång att jag inte skapar dålig stämning här på forumet på något sätt. :unsure:
Så jag återkommer som sagt när jag vet något mera om hurvida man får skriva eller inte skriva.
Må bäst Jeepforum kompisar. :D B)
www.4x4xtreme.se
0

Användaren är offline   Knegolf Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Registrerad: 22-juni 07
  • Intressen:Gissa!
Läste inte tråden men har ganska stor erfarenhet av internetforum och är ett riktigt forumtroll :blush:.
Vad jag, kort och gott har lärt mig genom åren är att det blir så s*tans lätt missförstånd när man håller på och disskuterar i en tråd fram och tillbaka och folk blandar sig till höger och vänster. Ironi och sarkasm är inte samma sak på internet, inte heller förtydliganden i ett textstycke kan alltid uppfattas likadant av alla. Det bästa är att sätta sig vid datorn med två kalla och vara lugn innan man klickar runt och ger sig in i trådarna. Som sagt, vet inte vad gårdagens tråd handlade om, men sålänge man disskuterar inom topicen och inte lämnar ämnet alltför mycket samt håller nivån på pratat och argumenten ovanför sandlådenivå så ser jag inga själ till att trådar ska plockas bort/inlägg raderas.

Off to bed, god natt fellow jeepers.
Har: ZJ -97 (V8) - Inte modifierad... än.
Har haft: XJ -90 och XJ -91 - Lätt modifierade.
0

Användaren är offline   BarateaU Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 13-maj 08
Helt lost, vad har jag missat?
0

Användaren är offline   PelleC Ikon

• Forumberoende
  • PipPipPipPip
  • Registrerad: 30-oktober 06
  • Intressen:jeeep
Korvis!! ..I hetluften igen..??!! Kompis! Vad skrev du om nu?

Jag har inte läst din tråd. Var ett tag sen jag var in här men.. Att gå till en advokat. Det låter dyrt tycker jag.

Jag tror personligen att det inte finns några gällande regler för vad som får eller inte får skrivas utan att det är admin som bestämmer. Jag menar, servern står förmodligen inte i sverige och då kan inte svensk domstol ta i det. Utan det blir limbo. Men det ska bli kul att höra vad du kommer fram till.

Samtidigt, får man bita sig hårt i tungan innan man skriver något. Min erfarenhet är att alla typer av åsikter som man kommer med ALLTID missuppfattas av någon. Spelar ingen roll vad man skriver eller hur man skriver det. Folk reagerar på ett enda ord och sen är det fullständigt skit-samma vad det står i resten av inlägget.

/PelleC (På Din Sida, Alltid)
0

Användaren är offline   BarateaU Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 13-maj 08
Samma lag här som i tunnelbanan, pendeltåget, torget, affären.

Servern tror jag står i Stockholm nästan.

Men som sagt, de var de flashback fick betala vite för att de inte hade uppsikt över vad folk skrev om "piratkort" och fick betala ett par hundra tusen.
0

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 20-februari 07
  • Intressen:Jeep...så klart...och att lira golf...och IT är rätt kul också...
Oj... vågar man säga något... :blush:
Har inte en aning om vilken tråd det rör, men kan ju bara säga som en del andra, jag har väldigt svårt att tro att "the sausage man" skulle varit otrevlig på något sätt! Trevligare och gemytligare snubbe får man väl leta efter :P
Mina 2 tioöringar... :rolleyes:
JCS #737
WJ -00 V8, modest höjd
YJ -89 I6, än så länge orörd
0

Användaren är offline   Z Ikon

• Rookie
  • PipPip
  • Registrerad: 22-augusti 07
Jag handlade en gång några motorer via blocket.
Säljaren bodde i en stad en bit bort och jag tog med en kompis som bärhjälp. Väl där visade det sig att säljaren var intresserad av amerikanare och hängde på ett sådant forum. Säljaren hade ett projekt i garaget. Vi snackade en del och det var på den tiden riktiga mobilkameror var en nyhet och jag fotade friskt med min.

Min polare hade en dambekant med samma bilsmak och när han träffade henne nästa gång berättade han om vår utflykt. Då brakade helvetet löst. Den här damen och säljaren hade en gång blivit osams på forumet (egentligen om en liten skitsak) och därefter ägnat sig åt diverse smutskastning. I sina försök att "få rätt" hade både gjort mer eller mindre lyckade försök att vända övriga forum-deltagare mot den andre. Användarna hade stängts av men sedan skapat nya konton och striden blossat upp igen. På forumet existerade så småningom en misstro mot alla som på något sätt yttrade sig i ämnet där meningsskiljaktigheten startat.

För min del ledde det till en del otäcka samtal från säljaren där han beskyllde min polare för att vara någon form av spion och han krävde att jag skulle radera alla kort jag tagit och bevisa att så också var gjort. Det som varit något "på gång" för polaren med tjejen i fråga tog raskt slut osv. För en konflikträdd stackare som jag var det hela rätt obehagligt.

Efter den här historian får jag alltid lite av en klump i magen när en sån här tråd dyker upp.
Var snälla mot varandra där ute. :)
Jeep Wrangler TJ -98, 4" Superlift, 35" Good Year Wrangler, Ramsey Winsch, York onboard air.
0

• (2 Sidor) +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Den här tråden är stängd

1 användare läser den här tråden
0 medlem(mar), 1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare