I vårt forum kan du prata med andra Jeepintresserade och få hjälp med svar på dina frågor, eller kanske hjälpa andra! För att få tillgång till alla funktioner i forumet krävs att du registrerar ett konto hos oss, det är gratis och tar bara ett par minuter! Väl inloggad så kan du: posta nya ämnen, svara på andras ämnen, redigera dina inlägg, skapa en personlig profil, skicka privata meddelanden till dina jeep-kompisar och mycket mer.
Har du redan ett konto? Logga in här, annars klickar du vidare för att skapa ett konto!
Hur var det nu en Quadratrac funkade
Postad 09 augusti 2009 - 18:24
Postad 09 augusti 2009 - 18:45
Låsbar mellandiff
/
Postad 09 augusti 2009 - 19:42
Tyvärr är det ju ofta dom som skapar problemen. Splinesen blir utslitna om man kör med fel olja (hugger).
Finns inga reservdelar till mittdiffen. Men man kan bygga om den med en sats från Milemarker.
Grattis till köpet! Den var väl helt rostfri gissar jag...
Chief -79
Chief -78
Willys CJ3A with MB body
XJ -92 RE 3,5 + 2" Cooper STT, 15X8,4BS Skyjacker nitro 8000
www.cherokeechief.se
Postad 09 augusti 2009 - 19:49
Grymt bra låda! Det är ju konerna i mittdiffen som gör den så bra. Fungerar dom, så är det väldigt sällan man behöver låsa mittdiffen.
Tyvärr är det ju ofta dom som skapar problemen. Splinesen blir utslitna om man kör med fel olja (hugger).
Finns inga reservdelar till mittdiffen. Men man kan bygga om den med en sats från Milemarker.
nästan helt rost fri, men nu har då gubben senil råkar missa att det var nån som ringde innan mig och skulle sätta in
hand pennig, SUCK!!!!!!!!
även fast vi hade muntligt bestämt att jag fick köpa den =/
så jag bjöd över hans bud och förhoppningsvis så tar han det nu!!!
får svar i morgon.
jevla dret, hatar sånt som detta!
Postad 10 augusti 2009 - 04:51
Monterade en sådan sats på den jag hade,ett lyft.Grymt bra låda! Det är ju konerna i mittdiffen som gör den så bra. Fungerar dom, så är det väldigt sällan man behöver låsa mittdiffen.
Bättre bränsle ekonomi och mindre stress i drivlinan.
/Christian
Postad 10 augusti 2009 - 08:30
så jevla typiskt när man hittar en pärla, planerna springer i väg sen ner på jorden igen, snyft.
btw, hur funkar det med frihjuls nav på en quadratrac? lr tar konerna stryk av detta?
Postad 10 augusti 2009 - 18:56
NEEEEEJ,INTE frihjulsnav.........Ja tack för infon men är helt inställd på att jag inte får köpa den även fast jag bjuder högre.
så jevla typiskt när man hittar en pärla, planerna springer i väg sen ner på jorden igen, snyft.
btw, hur funkar det med frihjuls nav på en quadratrac? lr tar konerna stryk av detta?
Postad 11 augusti 2009 - 08:22
NEEEEEJ,INTE frihjulsnav.........
misstänkte det =) tack för det tydliga svaret.
Postad 11 augusti 2009 - 19:40
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Tillbaka upp