Jeepsweden - vi gillar Jeep!: Team Wikens Decemberköret i Borås! - Jeepsweden - vi gillar Jeep!

Gå till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Team Wikens Decemberköret i Borås!

Användaren är offline   MickeAdmin Ikon

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet
  • Grupp: SuperUser
  • Registrerad: 11-oktober 03
  • Kön:Man
  • Intressen:Jeep / Offroad / Foto / Data / Hemmabio / Poker
Team Wikens Decemberköret i Borås!

Vid det här laget borde snön ha fallit och förvandlat Bråt till ett vinterlandskap, istället hängde regnet i luften och terrängen dominerades av slirig lera! Dåligt väder är bra väder för offroad, den teorin visades sig stämma då det dök upp runt hundra ekipage på träffen!

Den traditionella tipsrundan slingrande sig runt ett stenigt Bråt, med en o annan extra klurig utmaning. Skulle terrängen bli för svår finns oftast en alternativ väg. Då många kör i grupp är tipsrundan ett utmärkt alternativ att bättra på samarbetet i gruppen! Resterande punkter på dagens schema var fri körning och grillade burgare!

Bilder från dagens körning hittar ni här!

TJ04: BFG 33x12.5" | HR Bumpers | Warn rocksliders | RE 4.5" SF / 3.5" springs / Bilstein 5100 | RE Gen2 QD | 6" Warn Flares | Rancho SS| AA SYE / HAD CV | OX Locker / Yukon 30 spline shafts rear | Aussie locker front | Warn 9.5ti | Rockspotter system
0

Användaren är offline   klenis Ikon

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Registrerad: 01-oktober 05
  • Intressen:jeep å foto
fräcka bilder micke! gillar den på atv´n som laddar ner i surhålet! B)

hmm... trodde att jag lade in länken till bilderna på forumet igår men jag hittar ingen tråd så förmodligen glömde jag eller så gjorde jag fel.... :blush:

här är mina bilder iallafall...
http://www.klenis.se...0-09/index.html
Wrangler 4.2 -88
högre än orginal.....
jeepclubsweden #390
Black Jeep Club, member #3

http://www.klenis.se/

joråsåatteehh...
0

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet

Visa inläggetklenis, den Dec 6 2009, 17:38, sa:

fräcka bilder micke! gillar den på atv´n som laddar ner i surhålet! B)

hmm... trodde att jag lade in länken till bilderna på forumet igår men jag hittar ingen tråd så förmodligen glömde jag eller så gjorde jag fel.... :blush:

här är mina bilder iallafall...
http://www.klenis.se...0-09/index.html

Härliga bilder!! Visst är det grymt kul att springa runt o fota! Men jag saknade faktiskt Jeepen, känns inte rätt att vara på en träff utan den <_<

Gillar denna bilden! http://www.klenis.se...s/_DSC5814.html Måste skaffa en schysst vidvinkel :D
TJ04: BFG 33x12.5" | HR Bumpers | Warn rocksliders | RE 4.5" SF / 3.5" springs / Bilstein 5100 | RE Gen2 QD | 6" Warn Flares | Rancho SS| AA SYE / HAD CV | OX Locker / Yukon 30 spline shafts rear | Aussie locker front | Warn 9.5ti | Rockspotter system
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
samma pöl som ralle krökte ena bärarmen på sin zj, fast han körde motsatt riktning. :lol:

jo jag saknade min också när jag såg hur lite ATV det var i skogen... <_<
men jag hade skitkul ändå, så jäkla skoj att följa ett gäng som inte fegar! :P så är det mycket man lär sej om att fota i olika vinklar också, en bild kan ljuga en del ex. om hur brant en backe är osv. bara att fota lågt med lite mer vidvinkel så kommer man närmare verkligheten.
sen blev det ju ett redigt träningspass också... ;)

kolla på denna: http://www.cyberphot...=24-70_28_nikon för FX
det finns en nyare verision också med fokusmotor som ska vara lite snabbare men är några tusenlappar dyrare... :rolleyes:
Wrangler 4.2 -88
högre än orginal.....
jeepclubsweden #390

joråsåatteehh...
0

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet
Det var en mycket trevlig dag på Bråt, trots det ngt kalla och blöta vädret.... Ruskigt kul att följa ett gäng som åker ihop. Det finns väldigt många slingor på området, har inte på långa vägar provat alla.... vissa av naturlig anledning då de är för svåra :P

Längtar redan till Annandagsträffen, den brukar dra en hel del folk!
0

Användaren är offline   trooper Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 12-oktober 03
Lika fina bilder som vanligt Micke ;) . Min kamera låg oanvänd i mittkonsollen på Jeepen hela dan,hade fullt upp med att köra istället för att fota :P .
Yj91/4l/5v/35"mt/Superwinch/d44/d30...
0

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet

Visa inläggettrooper, den Dec 8 2009, 20:54, sa:

Lika fina bilder som vanligt Micke ;) . Min kamera låg oanvänd i mittkonsollen på Jeepen hela dan,hade fullt upp med att köra istället för att fota :P .

Tack! Du får väl sitta kvar i Jeepen när du knäpper av korten :P

Trodde inte du skulle klara detta utan att skrapa i trädet, gissar på att det inte är första gången du kör där...

Postad bild
0

Användaren är offline   trooper Ikon

• Användare
  • PipPipPip
  • Registrerad: 12-oktober 03
Ritade lite på din bild,lutningen är kanske lite över 30 grader.Sitter man i bilen känns det som att man nästan ska välta :lol: .
Men tittar man från utsidan så ser det ut som man klarar en hel del mer lutning :blush:
Postad bild
Yj91/4l/5v/35"mt/Superwinch/d44/d30...
0

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet
Det här med sidolutningar är läskigt, en annan blir nervis innan mätaren visar 30 grader. Fast i ditt fall hade du ju två stycken träd som skulle hålla emot om det skulle luta för mkt :D
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
har för mej att det lutade mer än så? :huh:
eller lutade björkarna så mycket som bilden visar? tänkte mest på ena xj´n vi följde som behövde lite motvikt just där...
fast som vanligt sviker nog mitt minne...
Wrangler 4.2 -88
högre än orginal.....
jeepclubsweden #390

joråsåatteehh...
0

• Jeeper
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa galleriet

Visa inläggetklenis, den Dec 9 2009, 20:34, sa:

har för mej att det lutade mer än så? :huh:
eller lutade björkarna så mycket som bilden visar? tänkte mest på ena xj´n vi följde som behövde lite motvikt just där...
fast som vanligt sviker nog mitt minne...

Bilden visar lutningen hyffsat rätt, kolla granarna i bakgrunden till höger. Björkarna var snea som tusan.... Känns nog ganska läskigt inne i Jeepen (eller hur Trooper?), men sen när man ser det på bild så, jag då ser det inte så farligt ut....
0

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 användare läser den här tråden
0 medlem(mar), 1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare