Sign in to follow this  
Followers 0
Theo

Skäligt pris för en YJ -91?

2 posts in this topic

Morsning!

Har fått erbjudande att köpa en rätt risig YJ -91 av en jobbarkompis, men han vet inte riktigt vad han ska begära för pris.
Jag vet inte riktigt heller, så jag ber nu er experter om hjälp ;)

Bilen är en 91ans YJ. Den var besiktad så sent som till mars 2017, men är avställd och oanvänd sen dess. Fick tvåor på rost den senaste besiktningen.
Den är risig både utvändigt och invändigt. Spruckna och trasiga säten inuti, hund och jaktgrejer har huserat inne i bilen mestadels.
Utvändigt är den smårostig och allmänt skogskörd till skicket, dock inga bucklor.
4L sexan med insprut under huven och 5-växlad manuell låda. Okänd fördelningslåda.
Bakaxeln har enligt utsago rasat på nåt sätt. Den är stum men kan vid forcering snurra ett halvt varv eller så innan den låser sig igen.
Ej höjd etc, så mer eller mindre original undertill. 13000 mil har den gått enligt ägaren.

Så vad kan man bjuda för nåt dylikt? Skulle det varit en XJ så skulle jag bjudit 2000kr, vilket kanske ger er ett hum om skicket.
Wrangler är ju klart coolare och lite mer "hypat", så det blir svårare att avgöra pris känner jag :P

Hilfe, bitte!

Edited by Theo
0

Låter som ett projekt, men skulle du ge 2000kr för en Xj i det skickat så kanske 5000kr för en YJ låter rimligt. 

YJ ligger oftast vad jag sett 3x XJ priset. :rolleyes: (inte alltid men ofta)

0