Sign in to follow this  
Followers 0
Iznogoud

Winchmax

2 posts in this topic

Efter att nyligen ha köpt en winchmax 13500LB vinch som strulat på flera sätt, slänger jag in en varning för det märket och servicen hos winchmax.uk.

Redan vid 3 användningen släppte nylonlinan ur fästet som håller fast den mot winchtrumman p.g.a att den var dåligt pressad.

Vid klagomål till säljaren svarade dom att jag inte tajtat till linan på trumman innan användning, något jag kan tycka borde vara gjort redan vid tillverkning men som ändå hade gjorts vid montering för att säkerställa att linan inte byggde upp för mycket på trumman om man vinchar i "sidled".

Sedan vid körningen i Säter slutade fjärrkontrollerna att fungera, eller rättare sagt mottagaren i styrboxen. Vid skriftligt klagomål bad de mig kontrollera kabelanslutningar mm vilka var ok.

Demonterade mottagaren och ersatte den med en annan + 2 nya fjärrkontroller som köpts för länge sedan och legat oanvända på hyllan och vinchen fungerade igen.

Testade mottagaren och kontrollerna på arbetsbänken direktkopplad till ett batteri, och ibland fungerade den och ibland inte.

Skickade tillbaka mottagare och fjärrkontroller till England och fick ikväll svar att de inte hittat några fel trots att den inte fungerat på bilen eller ens på arbetsbänken.

Man undrar om de ens undersökt samma enheter jag skickade tillbaka...

0

De erbjöd sig skicka en ny enhet till mig, och idag kom den.

Troligtvis samma jag skickade till dom, jag skrev aldrig av serienumret men vet att det var repor på en av fjärrkontrollerna efter att jag fäst ett rött band med buntband i den, och märkligt nog var den nya fjärren repad på samma ställe...

Riktigt dålig kundservice.

0