Sign in to follow this  
Followers 0
Iznogoud

Rockwell startspärr bypass ZJ -95

7 posts in this topic

Tog några bilder på min bypass av den inbyggda Rockwell startspärren som finns på min ZJ 1995

Box och kablage är gömt bakom golvsidopanelen i A stolpen på passagerarsidan.

Min tanke var att boxen bara förmedlar vidare signal/12V ström från kablarna in i boxen till kablarna ut ur boxen, varför kablarna byglades efter färgkodning, och det har fungerat bra nu i flera År. Rockwellboxen ligger löst i handksfacket och är inte inkopplad ö.h.t.

x_130854.jpg

x_130841.jpg

x_130934.jpg

0

Spännande. Den där "lösa" röda sladden, som är invirad med en svart sladd i krympslang, undras om det är den som man kan jorda med bilen på tomgång och därigenom koppla bort startspärren? (Ska funka på bilar tom. -95)

0

Är det samma lika på en XJ -99 tro? Har en jobbarkompis vars XJ startspärren gått i på. Svårt att veta var man ska börja felsöka.

0

1 timma sedan, Jonte_malmö said:

Spännande. Den där "lösa" röda sladden, som är invirad med en svart sladd i krympslang, undras om det är den som man kan jorda med bilen på tomgång och därigenom koppla bort startspärren? (Ska funka på bilar tom. -95)

Nepp, den går till en Röd diodlampa som suttit bredvid hastighetsmätaren ( lampan sitter kvar om du följer kabeln till slutet... :P )

0

52 minuter sedan, Theo said:

Är det samma lika på en XJ -99 tro? Har en jobbarkompis vars XJ startspärren gått i på. Svårt att veta var man ska börja felsöka.

Alldeles säkert inte, har bara sett det på en -95a

-99 borde ha chip inbillar jag mig.

XJ är väl överrepresenterade vad gäller startspärrshaverier vill jag tro, tror inte jag skulle våga köpa en sådan idag...

0

Okej. Tur man har en gammel-XJ utan startspärr ;)

0

3 timmar sedan, Iznogoud said:

Nepp, den går till en Röd diodlampa som suttit bredvid hastighetsmätaren ( lampan sitter kvar om du följer kabeln till slutet... :P )

Aha, den sladden jag snackar om ska tydligen hänga lös bakom handskfacket på 93-95 och vara röd eller grön.

0