Tronix

Rostskyddsbehandling – prisnivå?

4 posts in this topic

Jag har nu under två år kört runt på skogsbilvägarna sommar och vinter med min JKU Rubicon -16. Har efter helgerna – då det behövts – tvättat den noggrant med högtryckstvätt. Men, trots mitt putsande så har ramen, axlar och hjulupphängning nu fått en mörkt ”rävröd” nyans. Ytrost kallas det. Överväger nu att lämna in den för en rostskyddsbehandling. Jag har kollat på nätet efter priser på denna behandling och blir bara mer och mer förvirrad. VI Bilägare anger från 4000 till 8000 för underredsbehandling med enbart slitskydd. Variationen i pris är beroende på bilens storlek.

Det är svårt att jämföra ”Skrutte” med de vanliga bilarna, då de vanliga har självbärande kaross, dekorlister och många inklädnader i plast. Men, vad gäller, då det handlar om en rambyggd bil med öppet underrede och plaststänkskärmar?  

Om du gjort denna ekonomiska uppoffring, för att förlänga livet på din bil – underredsbehandling alltså – så undrar jag, vad fick du betala? :rolleyes:

0

Jag betalade 9000:- på DINITROL center för deras dyraste behandling på min JKU. Utfördes 2017.

0

Samma här. Dinitrol behandlade frugans JK när den var ny. 8500:-.

0

Hallå alla rostskyddare!

Lämnade i veckan in "Skrutte" till Tectyl-center här i staden och betalade 12500:-. De hade bilen i fyra dagar. Det var samma ställe, och kille, som jag lämnade in min tidigare ägda Nissan Patrol till. Den gången gjorde de ett kanonjobb. Vad jag kan se, så har även min JKU nu fått en behandling, som är mycket professionellt utförd. :P

0