Sign in to follow this  
Followers 0
Lars 9k

Funktion öppningsbar bakruta

11 posts in this topic

Jag har nyss bytt till en nyare rostfri baklucka på min ZJ.

På den nya är det öppningsbar ruta och nu undrar jag hur funktionen för att öppna rutan skall vara!

Som det är på min bil nu, så går rutan bara att öppna med knappen över nummerskylten när jag har nyckeln i tändningslåset.

Hur skall det fungera?

0

Rutan ska kunna öppnas om bilen är olåst vad jag minns av de bilar med den funktionen, jag haft.

Kolla om alla kablar till luckan är hela, kanske saknas olåst-signal?

Edit: Du har ju en -93a, kanske saknas den funktionen, om separat kabel ska finnas genom kabelstammen till luckan?

Öppningsbar baklucka kom väl först -96, tror jag... :unsure:

Edited by Iznogoud
0

Tack för svar!

Jo, att jag har lite olika möjliga felkällor är jag medveten om.

Har fått igång funktion efter funktion, från början passade den bara i hålet :P, men det är ju lättare att felsöka om man vet hur det SKALL fungera. ;)

0

:)

0

Nu har jag nästan och det var kanon!!

Stort tack!! Där ser jag ut kunna hitta svaren på hur jag skall fixa det som inte fungerar fullt ut just nu!! :)

1

Lyckas du få ordning på allt så kan du väl berätta det sen så jag vet hur jag ska göra när jag väl får ork och lust till att byta ut min bagagelucka:P
Jag har ju kollat igenom dom trådarna några gånger men det är ju ändå skönt att kunna fråga nån som har gjort det och dessutom pratar samma språk;)

0

Jag skall skriva när/om jag fått det att fungera. Det blev 25 sidor när jag kopierade över texten för utskrift så det är ju mycket att läsa och försöka att förstå!!

Just nu fungerar C-lås, nr-belysn, rutvärmen (vissa trådar), det knäpper i torkaren vid tillslag och rutan går att öppna med knappen när tändningsnyckeln är till.

Innerbelysningen fungerar inte.

Jag skall jämföra detta med texten och sen får jag se hur långt det stämmer. :)

0

Nu har jag fixat första delen, innerbelysningen fungerar både när man öppnar luckan och rutan. :)

Beskrivningen på Jeepforum.com var mycket bra.

Här är bilder och text på min garagesida på annat forum, där jag beskriver hur jag gjorde.

http://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/385-lars-jeep-grand-cherokee-zj-overlanderwannabee/&page=10

Jag kommer senare även att försöka fixa funktionen på knappen som öppnar bakrutan.

Stort tack @Pierre_r !!!

Edited by Lars 9k
0

Nu är även funktionen för öppning av bakrutan fixad. Beskrivet i garaggetråden ovan.

Edited by Lars 9k
0