• Announcements

• MickeAdmin

Vi behöver DIN hjälp att fylla träffkalendern!   05/14/2016

Att ha koll på alla träffar runt om i vårt avlånga land kan vara svårt, om inte omöjligt. Därför behöver vi DIN hjälp med att uppdatera träffkalendern! Posta gärna Era trips i "träff-forumet" så uppdaterar en administratör kalendern med informationen. Have fun out there! :-)
Chiefff

Komplicerat att byta bak-kofångare?

8 posts in this topic

Hej! Ny här på forumet så om jag postar fel får ni rätta mig.

Jag tittar på en cherokee xj limited årsm. 96 som har en intryckt kofångare bak. Han har tydligen backat in i en sugga. 

Är det här svårtåtgärdat? Byte rakt av eller kan man trycka ut den befintliga?

tack på förhand!

kalle

0

Få av den är inga problem, ett par skruvar/bultar bara (med reservation för fastrostning). Sen ska en original på så är det lika lätt. Och den skadade kan ju vara lättar att räta när den är av, typ med hand/fot-kraft räta ut den.

0

Tack Jonte_malmö. Det kan möjligen gå att räta ut den tror du?

är det nåt annat som typ krockbalkarna som kan vara trasiga innanför?

k

0

Det som ev. kan ha skadats är fästena till stötfångaren.  Kostar runt 230 kr/styck. En stötfångarskena runt 1100kr

0

Okej det är ju inte farligt! Inget annat som kan blivit skevt? Har Rubiconjeep koll på hur svårt nya kofångare är att få tag på i rätt färg och vad de kostar?

Med vänlig hälsning, Kalle 

0

Det är svårt att säga hur mycket som kan vara skadat. Det beror på hur hård krocken var. Om den tog mitt på stötfångaren? Om karossen innanför stötfångaren blev intryckt?  American racing i Linköping har en Jeepkatalog där dom har mycket delar till Jeep. Köper man en ny stötfångare tror jag den är svart.

0

Rubiconjeep, jag tror han backat in i en sugga. Så det är bara någon decimeter som är intryckt när mitten av kofångaren.

Får kolla med dem i Linköping då!

mvh Kalle 

0

Annars får du väl passa på och köpa en lite stabilare, 

Ta en fram med vinschfäste också, så är du på G för att använda Jeepen där den trivs! ;)

0