• Announcements

• MickeAdmin

Vi behöver DIN hjälp att fylla träffkalendern!   05/14/2016

Att ha koll på alla träffar runt om i vårt avlånga land kan vara svårt, om inte omöjligt. Därför behöver vi DIN hjälp med att uppdatera träffkalendern! Posta gärna Era trips i "träff-forumet" så uppdaterar en administratör kalendern med informationen. Have fun out there! :-)
Sign in to follow this  
Followers 0
ormstefan

spindelledspress/kulledspress

5 posts in this topic

Hej Jeepkollegor!

Jag skall byta spindelleder på min Comanche och tänkte införskaffa en kulledspress för det ändamålet. Det finns några olika "proffs" tillverkare och några billigare amatörvarianter. Är det någon som har erfarenhet av dessa? VidaXL säljer en för 839 kr har någon provat den? En Amerikansk OTC verkar gå att få tag p för ca 2000 här hemma. Säkert bättre kvalitet men som privatperson blir det ju inte att byta kulledet varje vecka förhoppningsvis. Era erfarenheter mottages tacksamt.

Mvh Stefan

0

Har varit upp tidigare på forumet och denna kom upp som ett bra med billigt alternativ som någon hade provat och fungerade bra.

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Master-Adapter-21PCS-Ball-Joint-Separator-Auto-Repair-Tool-Remover/302197758581?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

1

Tack för tipsen!

Jag beställde från eBay så får vi se vad den går för.

Stefan

0

Hoppas det funkade bra! Ska bara säga att man kan ha dem till mycket annat, köpte en med lite färre adaptrar från Summit när jag ändå beställde lite tunga grejor därifrån för kanske 5 år sedan. Använt den till att byta balljoints kanske tre-fyra ggr, men haft sjukt mycket nytta av den till andra saker. Får man bara den på plats och får grepp kan man tvinga ut det mesta, har bla fått ur fastrostade bärarms-bultar, pressat ut navbult som skulle bytas, riktat saker på plats för att kunna dra i en skruv rätt, mm. mm. Så nytta av dem får man, även om man inte bytar många balljoints.

1