• Announcements

• MickeAdmin

Vi behöver DIN hjälp att fylla träffkalendern!   05/14/2016

Att ha koll på alla träffar runt om i vårt avlånga land kan vara svårt, om inte omöjligt. Därför behöver vi DIN hjälp med att uppdatera träffkalendern! Posta gärna Era trips i "träff-forumet" så uppdaterar en administratör kalendern med informationen. Have fun out there! :-)
Sign in to follow this  
Followers 0
Robban98422

Idatalink maestro , byta stereo huvudenhet

3 posts in this topic

Hej.

Har kollat och googlat och läst tusentals amerikanska sidor ang just byte av huvudenhet och intergration med bilen.

tyvärr verkar våra europeiska varianter skilj sig en del och vi får inte ta del av allt gott!

Men kort och gott

Har någon bytat huvudenhet i sin och även lagt till en Idatalink maestro och får det att fungera fint ?
Funktionerna jag vill ha är dessa

0

Japp, jag köpte dessa och installerade tillsammans med en Pioneer SPH-DA120, backkamera och ett JL Audio G6600 steg . Jag bytte även ut suben mot en JL 8W3V3-4  och högtalarna mot DLS Reference 6.2.

iDatalink Maestro ADS-MRR Factory Integration Adapter

iDatalink Connec ADS-HRN(SR)-CHR01 Factory Integration Adapter

Allt funkade kanon och det blev ett jäkla ljudtryck. Men att installera tog tid och det var bökigt. Jag skaffade hållare runt stereon eftersom den var mindre än org. Svårt att få rum med allt bakom tills jag sågade av ett stag bakom då gick det lättare. Steget monterade jag på en special hylla monterad under stolen tillsammans med en jättekondensator. En vridbar backkameran fick perfektplats i den lilla svarta plastbiten på förarsidan där bak.

Produkterna från iDatalink funkade i alla fall helt perfekt och alla org knappar i bilen funkade som de skulle. Man kan även ändra konfigen om man önskar.

Tyvärr sålde jag bilen i torsdags efter att haft den i 3 år, saknar redan basljudet  och kommer nog aldrig få sådant tryck igen.

Svarar gärna på fler frågor eller om du vill se bilder, jack.seidlitz@gmail.com.

0