Meag

J20 klargöringsbil. Behöver hjälp!

32 posts in this topic

Skumt... Är det en amc 727? Eller finns ju nån 420 låda eller liknande som är vanlig till 360 motorn. Tog du några bilder?

0

Vet inte riktigt hur jag ska identifiera växelådan men ventilpaketet ser precis ut som på den ilustrerande bilden förutom att lock up enheten och röret saknas.

Gogglade lite och fick reda på att växellådor med lock up saknar splines sista biten på utgående axel till turbinen,på min är det splines hela vägen så växellådan har aldrig varit tänkt att ha lock up.

Kanske monterades båda sorterna på bilarna?

0

När du säger det har jag hört eller sett nått nån gång om det. Tror även det finns nån 4 växlad 727 på dom senare modellerna

0

Har kollat runt lite på nätet och det jag hittat är att alla j serie har lock up från och med 1981.

så lådan måste vara bytt mot en äldre.

"1963-1987 Jeep Gladiator and J-Series Pickups.

1980 brought a delayed reaction to the fuel shortages of past years and re-increasing gas prices, with QuadraTrac getting viscous drives instead of cone clutches; many other drivetrain changes were made to conserve fuel and cut weight. The company also continued to add creature comforts, such as power windows, a Laredo package, and now part-time four wheel drive (similar to that of the CJ). Sales fell, however, to under 9,000 trucks again. In this year, Chrysler’s fine TorqueFlite automatic replaced the old GM unit; this would help Jeep a year later, when lockup torque converters became standard on the J-series."

0

Nu efter lite letande så hittade jag ett inlägg på Terrägbil.net ang klargörningsbilarna.

Citat:

"I instruktíonsboken står det att växellådorna på 9711 och 9712 innehåller lock-up, men att funktionen är urkopplad på något vis. 9713 saknar lock-up grejor i lådan"

Bilen jag har heter 9713 så det löste ju den frågan :)

0

:wacko: ok blir dyrare bensin räkning då... Eller är den lådan bättre på nått vis?

0

Får räkna det som hobby bil och då är det ok :lol:

Lådan är nog samma som förutom det som saknas.

0