FTell92

Bakljus - Kortslutning

7 posts in this topic

Hejsan, blev kortis i bakljuslampan för bakljus/bromsljus LED lampan idag när jag skulle byta lampa. Enligt manualen bör det vara säkring 1 som ska gå men den verkar vara hel. Finns det någon annan säkring som kan ha gått eller vad kan vara fel? Har original bakljus med LED lampor i min TJ. Bromsljuset fungerar men inte bakljuset.  

0

Bara för att säkringen verkar hel så behöver den inte vara det ! Testa att skifta lampa med andra sidan också ! Är felet kvar så bör det vara matningen till lampan . Kan ju sitta extra säkringar till halvljus automatik . 

0

Bara för att säkringen verkar hel så behöver den inte vara det ! Testa att skifta lampa med andra sidan också ! Är felet kvar så bör det vara matningen till lampan . Kan ju sitta extra säkringar till halvljus automatik . 

Tack för ditt svar! Det var säkringen i halvljusautomatiken som hade gått. Hade ingen tanke på att det kunde vara den..

0

Var sitter den säkringen?

Jag har monterat nya baklampor då lamphusen var skrotfärdiga. Köpte ett par ledbaklysen och monterade enligt konstens alla regler. 
Problemet är bara att de inte lyser när jag startar motorn dessutom slocknar positionsljusen i strålkastarna. Både bakljus och positionsljus fram funkar då jag har strömställaren i positionsljusläge. Dessutom så fungerar inte helljuset i huvudstrålkastarna men extraljusen funkar!? Bör tilläggas att huvudstrålkastarna är utbytta mot ledstrålkastare. 

Förslag någon? Jag blir galen... 🤤

0

Min på min TJ sitter halvjusautomatiken i en svart liten låda bredvid stolsvärmestyrboxen innanför luckan under ratten. I den svarta lådan sitter säkringarna för halvljusautomatiken.
Vad säger reglerna om ledstrålkastare fram på Jeepen? Är det lagligt? Några speciella "egenskaper" som krävs?

0

Tack FTell,

får kolla det ikväll!

Regler om ledljus fram säger att du får sätta på original vid besiktning och kanske böter vid kontroll ;)

0

Tack själv,

Aha, vad tråkigt. Har redan en del såna prylar som monteras av/på min Jeep varje år ;) Fick senast en notering för min 27Mhz komradios placering :P 

0