Iznogoud

Sandvikens jeepklubb

207 posts in this topic

Då sommarens värme ställt in de flesta körningar spånar jag på en tanke om en liten jeepträff på SMK Gävles stora parkering, utan körning utan mer en uppvisning för allmänhet och idéutbyte oss offroadskadade emellan.

Har talat med en bekant som arbetar hos SMK om möjlighet att skapa en mindre terrängbana på parkeringen för uppvisningskörning.

Träffen kombineras med lite gokartkörning som jag händelsevis arbetar med för tillfället i samarbete med chefens företag ( utelämnar firmanamn nu på idéstadiet ) som planerar en evenemangsdag med specialpriser på körning.

Hur är intresset för en sådan träff, seriöst alltså och inte bara ett forumstödjande jaaaaaa...?

0

Seriöst, ja. Vet att jag varit sämst på att dyka upp hittills, men det låter jätteskoj med ett sånt evenemang. 

0

Nästa körning nu på Lördag 11 Augusti ( om genomförd ) samling vid gokartbanan på SMK gävles motorstadion i Rörberg kl, 11,00 för hämtning av nyckeln där då jag arbetar på lördagen och ansvarar för den.

0

On 2018-07-24 at 20:08, Iznogoud said:

Då sommarens värme ställt in de flesta körningar spånar jag på en tanke om en liten jeepträff på SMK Gävles stora parkering, utan körning utan mer en uppvisning för allmänhet och idéutbyte oss offroadskadade emellan.

Har talat med en bekant som arbetar hos SMK om möjlighet att skapa en mindre terrängbana på parkeringen för uppvisningskörning.

Träffen kombineras med lite gokartkörning som jag händelsevis arbetar med för tillfället i samarbete med chefens företag ( utelämnar firmanamn nu på idéstadiet ) som planerar en evenemangsdag med specialpriser på körning.

Hur är intresset för en sådan träff, seriöst alltså och inte bara ett forumstödjande jaaaaaa...?

Preliminärt sker träffen den 1-2 September, återkommer med klart datum

0

Då är datum spikat till den 8-9 September.

Träffen hålls på SMK gävles motorbana, på gokartsidan. För adress och karta se http://gavlehyrkart.se/

Specialpris för gokart kommer gälla under helgen.

Vi öppnar kl, 12.00 och stänger ca, 20-21.00 på Lördag och 15-19.00 på Söndag, beroende på ljusförhållanden... Är ju höst nu, brrrr.

Miljömatta eller presenning krävs då området är vattenskyddsområde!

Grill finns, läsk, kaffe och glass finns att köpa på plats. Toaletter mm finns också.

Hoppas på att många kommer med sina jeepar och visar upp sig. Någon körning på området tillåts tyvärr inte, men ev, kanske vi kan köra på vårt eller GO´s område någon Mil bort för de intresserade med egen Jeep.

Edited by Iznogoud
0

Fick idag en liten dekal att skylta med på helgens träff, 4x1,5Meter eller vad den nu höll för mått :o

x_154608.jpg

Trodde det var en något mindre dekal jag skulle hämta... Tur jag åkte Getz så att den fick plats :lol:

Den uppmärksamme läser väl texten i nedre högra hörnet.... Tack J.H

1