• Announcements

• MickeAdmin

Vi behöver DIN hjälp att fylla träffkalendern!   05/14/2016

Att ha koll på alla träffar runt om i vårt avlånga land kan vara svårt, om inte omöjligt. Därför behöver vi DIN hjälp med att uppdatera träffkalendern! Posta gärna Era trips i "träff-forumet" så uppdaterar en administratör kalendern med informationen. Have fun out there! :-)
Sign in to follow this  
Followers 0
Iznogoud

Sandvikens jeepklubb

118 posts in this topic

Lite bilder från sista körningen ( 8/8 -15 ) med sandvikens jeepklubb.

00000001-1439098252.JPG

00000002.JPG

00000004.JPG

00000007.JPG

00000008.jpg

00000009.jpg

0

Såg trevligt ut!  :D

0

I morgon är det körning kl, 10.00 som sagt, men jag undrar om det verkligen inte finns några 4x4 ägare i Gävle-sandvikentrakten som är sugna på att delta eller i vart fall grilla några korvar?

Spåren är i huvudsak anpassade till lätt ombyggda fordon, och spänner från enkla nybörjarspår där morfars gamla 240 säkert skulle kunna ta sig fram med lite vilja, till mer krävande där grövre däck och lite extra luft under bilen krävs.

0

Lite bilder från en bilfattig körning då många bilar föll bort p.g.a allt från bilproblem till akutveterinärbesök, men vi som körde fick en otroligt bra kördag där nya spännande spår hittades.

00000011.jpg

00000012.jpg

00000013.jpg

00000014.jpg

00000015.jpg

00000016.jpg

00000017.jpg

00000018.jpg

00000019.jpg

00000020.jpg

00000021.jpg

0

Med oerhört kort varsel har det beslutats att vi ska ha en ny klubbkörning imorgon Lördag 28/11 Kl, 10.00

Skicka Pm vid intresse att komma och köra eller titta.

0

Nästa körning nu på Lördag 9 Januari kl, 10.00

Visserligen kör jag ju ZJ, den ultimata bilen att både köra T o R till träffarna samt leka med när man väl är där.
Men blir ändå lite långt att köra för att komma till er :p , hade annars varit kul att komma ut en runda.
Inget på gång här nere just nu :(
0

Liite långt att köra för att komma dit :P , hade annars varit kul att komma ut en runda.
Inget på gång här nere just nu :(

Nej då, bara något längre än förra gången du var hit.

Dessutom gäller det att passa på att köra medans bensinen är billig...

0

Nej då, bara något längre än förra gången du var hit.
Dessutom gäller det att passa på att köra medans bensinen är billig...

Vi kör kanske upp V8, dock på vinterdäck men får väl se vad som erbjuds då :)
0

Lite vintriga bilder från dagens körning då...

00000023.jpg

00000024.jpg

00000026.jpg

00000025.jpg

00000027.jpg

00000028.jpg

00000029.jpg

00000030.jpg

00000031.jpg

00000032.jpg

00000033.jpg

00000035.jpg

00000036.jpg

00000037.jpg

00000038.jpg

00000039.jpg

00000040.jpg

0

Ser ju riktigt härligt ut, hur många blev ni?
0

Vi var bara 3 bilar men desto fler korvgrillare. 

Otroligt skön körkänsla att kunna köra där det normalt är för surt att köra, men där det nu bär utan problem tack vare den stränga ( nåja... ) kyla som varit sista veckan.

Kyla och helgjobb decimerade bildeltagandet litegrann tyvärr.

0

Då var det ju lite tunt men ni slapp ju köa i backarna ;)

Hoppas vintern håller i sig här nere och att klubben hinner få till en körning medan det är snö.

Jag måste bara få på mina nya däck innan i så fall!!
0

Kö i backen var det ändå, det syns dåligt på bilderna men backen på bilderna 4-7 är svårforcerad även på snöfritt underlag, nu med snö var det på håret att vi kom upp.

Men alla 3 bilarna tog sig upp till slut med vrålande motorer och rykande däck. Men det tog tid och många omtag.

0

Finns det något akut intresse bland jeepägarna att tassa runt i en snöfylld sandvikenskog i morgon?

Eventuellt blir det en spontankörning då på klubbområdet.

0

Finns det något akut intresse bland jeepägarna att tassa runt i en snöfylld sandvikenskog i morgon?
Eventuellt blir det en spontankörning då på klubbområdet.

Blev det ngn körning för er?
Här nere är all snö borta innan det han börja bli roligt :(
0

Nej, då vi bara skulle bli 2 bilar och jag hade annat för mig som vägde tyngre i beslutsväg ställdes körningen in.

0

Lite bilder från idag då, 6 bilar blev det idag i finvädret.

Skarsnö som nästan höll att gå på och med sockersnö under, vilket gjorde körningen svår varför vi skickade tyngst bil med bäst diffspärr och däck först som spårare...

00000041.jpg

00000042.jpg

00000043.jpg

00000044.jpg

00000045.jpg

Ny dekal dagen till ära :D ( den till Höger )

00000046.jpg

00000047.jpg

Tjock skarsnö ena stunden och grön barmark nästa...

00000048.jpg

0

Och bäst bil var ....... ;) ???
Hade den 8:a ?
0

Nej, sexa naturligtvis :P

V8 finns bara i den blå gamla cherokeen, annars är det bara riktiga motorer...

( Min bil är den med dekalen, den gröna på övriga bilder tillhör en annan kille i klubben )

0

Så var dagens körning äntligen avslutad, puh!

Blev bara 2 bilar, och båda gick sönder :(

Först den andra bilen vars elbränslepump skar, vilket fick lösas med en tur till Biltema för att köpa pump, och sedan hem till jeepskroten för att hämta en banjobult som saknades + verktyg.

Under tiden jag och praktikanten väntade på att herrarna som åkte till Biltema skulle komma tillbaka fick praktikanten provköra min bil, vilket gick bra. När den andra bilen väl var lagad och jag åter fick ta hand om körningen kom vi en bra bit in på en nybruten slinga med rätt eländig terräng första biten så hostade min bil till och gick riktigt uselt för att till sist lägga av :unsure:

Kollade under ifall någon el eller bränsleledning ryckts av, men inte då. Startgas tände den till på varför vi trodde det var bränslefel trots att pumpen kunde höras och tryck fanns i fuelrailen.

Byglade reläsockeln till bränslereläet och vips startade bilen :)  Snodde AC reläet i tron att bränslereläet gått sönder, slog igen huven och körde vidare utan problem.

Kom fram till ett par rotvältor som blockerade vägen, stängde av motorn och kapade bort rotvältorna med motorsågen, sätter mig i bilen igen, vrider på nyckeln och.... Ingenting, stendött igen. :angry:

Efter en stunds vila medans vi rekade fortsättning på spåret startade den plötsligt igen som om ingenting någonsin felat. Vänder om och kommer hela vägen tillbaka till grusvägen, står där och pratar en stund med motorn på tomgång och tänker precis säga att det var konstigt att den gick så bra igen utan problem, men hinner knappt påbörja meningen så hostar den till och dör igen :(

Blev till att åka snöre ut till infarten där biltrailern väntade, och där startade den igen tack och lov så vi slapp vinscha upp den på trailern.

Alla som orkat läsa hit, vad är troligast, vevaxelgivaren eller hallgivaren?

Vevaxelgivaren vill jag tro på då den tycks balla ur efter en stunds körning, och fungera igen efter en stunds vila/avsvalning.

...och ja. Jag skyller allt på praktikanten igen :P ( fast det positiva är att han nu efter en kortare tids förvirring kom på att han nog ska köpa en offroadbil efter att ha provkört min )

0

Hmmmm...... , den där Praktikanten........, är det värt att ha med honom i skogen??!!
Vill minnas att du vid ett tidigare tillfälle tog avstånd från att sälja en jeep till honom men du har kanske tänkt om ;)?
Skönt att ni kunde reparera efterhand så ni åtminstone inte blev stående i spenaten med två defekta bilar samtidigt.
Ser fram emot lösningen på motorproblemet men jag har tyvärr inget vettigt att tillföra felsökningen.
0