• Announcements

• MickeAdmin

Vi behöver DIN hjälp att fylla träffkalendern!   05/14/2016

Att ha koll på alla träffar runt om i vårt avlånga land kan vara svårt, om inte omöjligt. Därför behöver vi DIN hjälp med att uppdatera träffkalendern! Posta gärna Era trips i "träff-forumet" så uppdaterar en administratör kalendern med informationen. Have fun out there! :-)
tobwal

Chassinummer Jeep Wrangler Unlimted JK -07

54 posts in this topic

Hej

Nu är det äntligen klart efter typ en månad eller så? pratat med en massa olika på Jeep och en massa olika hos min Jeep handlare, så det tog tid och ingen fattade vad jag pratade om, skickade in massa bilder etc.

Jeep Sverige stod för hela kostnaden att ta fram chassinumret som utföres av min Jeep handlare. Verkar vara täckt av någon egenomskinlig sörja, han jag pratade med påstod Tectyl, är det genomskinligt? vad vet jag.

Kanske inte det snyggaste jobbet, men funkar nog. De skrapade hej vilt.

Större bild här http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/164315223/original

164315223.jpg

Edited by snoken
0

Nu har jag fått leta chassienummer och det var inga problem att hitta med alla fina bilder här (på ramen under främre passagerardörren, vänster om det vänstra hålet, ramens utsida). :)

Ett tips bara, strunta i allt vad nu skrapverktyg heter, på min 2013 tog jag bara lacknafta och lät det verka ett par minuter så var det bara att gnugga rent, blev inte ens trött i armen. Tog allt som allt 5-10min (inkl. väntetid och återställning av rostskydd).

Jag satte en tejpbit över och sprayde över allt med rostskydd igen, om de mot förmodan inte skulle vilja kolla på det så är rostskyddet fortfarande intakt. Om de vill ta bort tejpen och kolla så kommer jag spraya på lite klarlack efteråt. :)

0

de e en rambyggd bil dom kommer verifiera de på samtliga besiktningar och gör dom de inte så gör dom fel enligt regel verket.

0