Tina Maggen

Bogserkrokar Cherokee Limited?

3 posts in this topic

Hej!

Har en Cherokee Limited 2014. Skulle idag bara kolla var man kan fästa en bogserlina för att kunna hjälpa till om det skulle behövas dras upp en bil från diket ;-) Antingen är jag blind eller är det så illa att det inte finnas "bogserkrokar" på denna bil, varken fram eller bak? Har ännu ingen dragkrok...

Vänliga hälsningar,

Tina

0

Många bilar idag har dolda fästen för lösa bogseröglor som ligger i bagageutrymmet, fram/bak hittar du säkert en lite lucka du kan pillra upp och bakom den ett gängat hål som öglan skruvas fast i.

Om det är så på Jeep vet jag inte, men många andra märken har så.

Edit: Kolla i bilens instruktionsbok, där finns troligen information om ev, dragöglor.

0

Hej!

Har en Cherokee Limited 2014. Skulle idag bara kolla var man kan fästa en bogserlina för att kunna hjälpa till om det skulle behövas dras upp en bil från diket ;-) Antingen är jag blind eller är det så illa att det inte finnas "bogserkrokar" på denna bil, varken fram eller bak? Har ännu ingen dragkrok...

Vänliga hälsningar,

Tina

Hej !

Skulle kunna tänka mig att det sitter något täcklock i stötfångaren som är ca 50mm i diameter som man pillar ur och skruvar i bogseringsöglan.

Mvh Patrik

0