Sign in to follow this  
Followers 0
Calle E

Återkallelse...

6 posts in this topic

En arbetskompis med en Cherokee -05 blev kallad till verkstaden där de konstaterade att dragkroken sitter för nära bränsletanken. Lösningen skulle vara att demontera dragkroken och sätta dit en balk men hon skulle inte få ha dragkroken kvar... :o  :o  :o

Eftersom bilen är köpt för att dra hästsläpet så är det ju inget trevligt alternativ.

Om hon inte ville göra som verkstaden sa så ville de att hon skulle skriva på en friskrivning för verkstaden (Jeep?) att de inte var ansvariga vid någon ev olycka... :o

Någon som hört talas om detta?

Själv blev jag väldigt förvånad över att man skulle göra en sådan lösning :angry:

Eller har verkstaden (Auktoriserad) missuppfattat något?

0

Recall N45 heter den kallelsen . Fått det jag också på min GC -93:a . Jag tänker inte lämna in den för det .

0

men gäller den även de nyare Cherokee modellerna?

Vad jag förstått av den så skulle just dragkroken vara en förutsättning annars skulle en balk monteras, men här vill de ta bort draget och ersätta det med en balk.

Verkar ju 100% idioti, självklart ska man kunna drag släpvagn med Jeepen.

0

Ok, tack för hjälpen :)

0

Hej Är ny på JEEPSweden gammalt inlägg jag har en utestående Recall nummer 46 som jag förstår det sitter det ingen dragkrok så monterar man en "godkänd" eller sätter dit en balk. likaså monterar man en av JEEP godkända dragkrokar om det sitter en eftermarknads monterad dragkrok.

Så att man skulle ta bort kroken som åtgärd på Recall nummer 46 tror jag inte stämmer.

Det jag noterat är att "Fiat" inte påminner om man inte varit inne för åtgärd vilket Chrysler gjorde åtskiliga gånger.

https://www.nhtsa.gov/vehicle/2005/JEEP/LIBERTY/4%252520DR#recalls

0